آفتاب

روسیه: اتحادیه اروپا در قبال تامین امنیت تمام مردم اوکراین مسئولیت دارد

روسیه: اتحادیه اروپا در قبال تامین امنیت تمام مردم اوکراین مسئولیت دارد

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا در برابر تمام مردم اوکراین بطور یکسان و بدون استثناء مسوولیت تامین امنیت دارد.

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری تصمیم اخیر شورای اروپا برای تشکیل گروهی از ناظران به منظور کمک به اوکراین برای اصلاح ساختار امنیتی این کشور آمده است: این گروه تا ماه اوت آینده تشکیل می شود و برای دو سال هم فعالیت خواهد کرد.

در بیانیه گفته شده است: اتحادیه اروپا که در مورد تشکیل این گروه برای استقرار در اوکراین تصمیم گرفته است، باید از مسئولیت خود در تامین امنیت این کشور آگاه باشد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه افزوده است: امیدواریم بروکسل در هر شرایطی به این واقعیت توجه کند که نظم و قانونمندی باید بطور یکسان برای همه مردم اوکراین بدون تبعیض قومی، مذهبی و زبانی و با توجه به خصوصیات منطقه ای تامین شود.

روسیه در ماههای اخیر از رفتار تبعیض آمیز برخی تشکیلات اروپایی از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد روسهای ساکن اوکراین انتقاد کرده است.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که اتحادیه اروپا و سازمان های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی زیرمجموعه این تشکیلات منطقه ای نباید بطور جانبدارانه رفتار کرده و با سیاست های خود اجازه دهند حقوق اقلیت روس تبار در اوکراین نقض شود.

اروپام/2242**518 **1010
کد N359124

وبگردی