آفتاب

جمهوری خودخوانده دونتسک، خواستار اعزام نیروی صلح بان از روسیه شد

جمهوری خودخوانده دونتسک، خواستار اعزام نیروی صلح بان از روسیه شد

مسکو-ایرنا- ˈپاول گوباروفˈ رهبر جدایی طلبان جمهوری خودخوانده دونتسک از روسیه خواست، نیروی صلح بان به این منطقه و لوهانسک جمهوری خودخوانده دیگر اعزام کند.

به گزارش ایرنا، گوباروف روز چهارشنبه در بیانیه ای که ازطریق صفحه خود درشبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرد، اعزام نیروهای صلح بان بین المللی با نقش برجسته روسیه در آن به شرق اوکراین را بسیار مهم دانست.

وی درمورد لغو مجوز رییس جمهوری روسیه برای استفاده از نیروی نظامی در اوکراین که امروز شورای فدراسیون تصویب کرد، نیز گفت: به این تصمیم ولادیمیر پوتین احترام قائلیم اما وظیفه خود می دانم متذکر شوم که اوکراین قصد انجام تعهدات خود در قبال جامعه جهانی و ملت خود را ندارد.

گوباروف افزود: نیروهای اوکراینی بلافاصله پس از اعلام آتش بس، در تمام خطوط جبهه اقدام به تیراندازی کردند و در این حملات از توپخانه، تانک، بمب های خوشه ای و فسفری که استفاده از آن توسط سازمان ملل منع شده استفاده کردند.

وی گفتد: اقدام عوام فریبانه اوکراین در اعلام آتش بس فقط با هدف امضای قرارداد همکاری با اتحادیه اروپا است.

وی مدعی شد: پس از امضای این قرارداد،اوکراین نیروهای صلح بان اروپایی را دعوت می کنند و تحت نظارت آنها به قتل عام روس ها خواهد پرداخت.

رییس دولت خودخوانده دونتسک در بیانیه خود خاطرنشان کرد: به همین دلیل خواستار اعزام نیروهای صلح بان روسیه به مناطق دونتسک و لوهانسک هستیم.

وی ادامه داد: قالب و ترکیب این نیروها ممکن است متفاوت باشد و حتی ممکن است نیروی صلح بان سازمان ملل باشد اما روسیه در آن باید نقش پیشرو داشته باشد.

دولت اوکراین و شبه نظامیان از روز دوشنبه در مورد آتش بس در مناطق شرق اوکراین توافق کرده اند اما دو طرف بارها یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده اند.

اروپام/2242**518*1027**1010
کد N359110

وبگردی