آفتاب

نماینده تبریز در مجلس:داعش لکه ننگ بشریت است

نماینده تبریز در مجلس:داعش لکه ننگ بشریت است

تهران-ایرنا-نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از فعالیت گروهک داعش ابراز تاسف کرد و گفت: داعش لکه ننگ بشریت و به عنوان جانی ترین موجود در عراق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علیرضا منادی» در نظق میان دستور جلسه علنی امروز(سه شنبه)مجلس اظهارامیدواری کرد که دنیا به هوش بیاید، امروز کسانی که مولود این گروه هستند مانند عربستان و آمریکا بدانند دود این گروه چشم آنها را کور خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه، از مسوولان این قوه خواست در بحث نظارت بر همه امور بویژه افزایش فساد در دستگاه های اداری که روز به روز در حال اقزایش است با جدیت برنامه ریزی و مقابله کنند.

وی ادامه داد: یکی از موانع مهم و اصطکاک آفرین در روند اجرای فرمایش رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و سال فرهنگ و مدیریت جهادی همین فساد اداری است که امروز بخشی به صورت حیف و بخشی دیگر به صورت میل رخ می دهد. البته حیف بیشتر از میل در جامعه ما رخ می دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: با این فساد اداری حتی میل هم بر حیف غلبه می کند.

منادی یادآور شد: در جامعه شاهد افزایش اشرافی گری، خود بزرگ بینی و از خود راضی بودن برخی مسوولان هستیم، آنها یادشان می رود ولی نعمت واقعی در جامعه ما این ملت عزیز است که ما امروز آنها را اذیت می کنیم و در اداره ها آنها را ناراضی به خانه هایشان بر می گردانیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس در ادامه درباره اوضاع اقتصادی کشور گفت: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند امسال سال دانش بنیاد، عدالت محور و مردم محور است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید فعالیت خود را بیشترکنند و به طرف عملیاتی کردن دانش و وقت گذاشتن کافی در جهت تولید علم کار کنند، دانشگاه ها نباید دنبال بودجه های دولتی بروند، دانشگاه باید اقتصاد و درآمد تولید کند.

عضو هیات رییسه مجلس یاداور شد: این همه تحقیق و علم که در کشور رخ می دهد باید تبدیل به ثروت شود و نباید همیشه انتظار بودجه از دولت داشته باشیم و به این ترتیب همه طرح ها و پژوهش ها بخوابد.

منادی با بیان این که خود بانک ها یکی از اصطکاک های مهم در مسیر اقتصاد ایجاد کرده اند، تصریح کرد: بانک ها اقدام به شرکت داری، خرید و فروش زمین و کارهای اقتصادی می کنند که خوداین مساله به بازار و اقتصاد آسیب می زند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: مسوولان بانک مرکزی در نظارت ها آن طورکه شایسته و بایسته است نمی توانند بر بانک ها نظارت کنند، نظارت کافی بر بانک ها انجام نمی شود و برخی از ارتباطات نظارت را تحت الشعاع قرار می دهد، به عنوان مثال برخی از روسای بانک ها روزگاری در بانک مرکزی فعال بودند که این امر نظارت را تحت الشعاع قرار می دهد.

منادی همچنین گفت: در حال حاضر شرکت های دولتی اعضای هیات مدیره پول های کلانی که 3 تا 4 برابر حقوق یک نماینده دریافت می کنند ، پاداش های آنها نیز چند برابر است.

وی تاکید کرد: باید این تبعیض ها کنار گذاشته شود و نظارت کنیم که چنین افرادی در هیات مدیره به چه حکم و منطقی چنین حقوق های گزافی می گیرند.

منادی در ادامه نطق خود درباره دریاچه ارومیه نیز اظهارداشت: در نطق قبلی خود درباره این موضوع اعلام 3 فوریت کردم و تاکید کردم دریاچه ارومیه آخرین نفس ها را می کشد.

وی از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری خواست گزارشی درباره اقدامات دولت درباره دریاچه ارومیه ارایه دهد.

وی همچنین در ادامه درباره فرهنگیان گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها اقدام به افزایش حقوق کرده اند باید به معلمین هم افزایش حقوق داده شود، طرح رتبه بندی معلمان چند ماه گذشته در مجلس با یک رای تقریبا رد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: نمایندگان آماده باشند که برای افزایش حقوق معلمان در قالب طرح رتبه بندی اقدام کنند.

منادی، این اقدام را موجب افزایش انگیزه معلمان دانست و گفت: معلمان با تلاش مضاعف برای فرزندان ما آموزش با کیفیت بیشتر ارایه دهند.

سیام**م.ش**1336
کد N356785

وبگردی