آفتاب

کشته شدن 4 تن در اقدامات تروریستی در مناطق قبایلی پاکستان

کشته شدن 4 تن در اقدامات تروریستی در مناطق قبایلی پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد که در اثر انفجار بمب و حمله انتحاری روز سه شنبه در ˈمناطق قبایلیˈ در شمال غرب این کشور 4 نفر از جمله 2 نظامی کشته شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرماندهی ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای افزود: یک تروریست انتحار کننده خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی پست ایست و بازرسی نیروهای ارتش در بخش ˈاسپن وامˈ در حومه منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ منفجر کرد.

در این حمله تروریستی 2 نفر از نظامیان پاکستانی و یک غیرنظامی کشته شدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده: در اثر انفجار بمب کناره جاده ای در حوالی ˈقیوم آبادˈ از منطقه قبیله ای ˈمهمندˈ در شمال غرب این کشور نیز یک مقام نیروهای امنیت محلی کشته شد.

نیروهای ارتش پاکستان با محاصره محل انفجار و انجام عملیات جستجو و بازرسی جهت شناسایی عاملان این اقدام تروریستی 11 مظنون را از بخش های مختلف این منطقه قبیله ای بازداشت کردند.

تاکنون هیچ گروهی از شبه نظامیان مستقر در مناطق قبایلی مسوولیت این اقدامات تروریستی را به عهده نگرفته اند، با این حال دولت و ارتش پاکستان همواره گروه تحریک طالبان (TTP) را برای انجام عملیات تروریستی و انفجارهای بمب علیه نیروهای امنیتی، مسوولان و شهروندان حامی ارتش مقصر می دانند.

اقدام تروریست ها علیه نیروهای ارتش پاکستان همزمان با حملات گسترده نیروی هوایی این کشور علیه مواضع تروریست ها به بخش های مختلف منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی صورت گرفت.

همزمان با تشدید عمیات نظامی ارتش پاکستان علیه مواضع شبه نظامیان که تاکنون منجر به هلاکت بیش از 250 نفر از تروریست های محلی و شبه نظامیان خارجی شده؛ حملات انتقام جویانه تروریست ها علیه مواضع دولتی و نیروهای امنیتی نیز افزایش یافته است.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: حمله اخیر تروریست ها از جمله اعضای گروه غیرقانونی جنبش ازبکستان متشکل از شبه نظامیان خارجی به فرودگاه ˈکراچی ˈ سبب شده است تا فرصت باقی مانده جهت پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از بین برود و متعاقب آن، دولت و ارتش پاکستان تصمیم به پایان گفت و گوها و انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان بگیرند.

آساق*ش*ا.ر **1010
کد N356283

وبگردی