آفتاب

سایه تهدید حملات گروه تروریستی داعش بر کوزوو

سایه تهدید حملات گروه تروریستی داعش بر کوزوو

بلگراد- ایرنا- رسانه های چاپ کوزوو در گزارش های خود از احتمال حملات گروه تروریستی داعش به دولت کوزوو، نهادهای آن و همچنین برخی کشورهای بالکان خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی ˈلایمت کوزووˈ بر اساس منابع بین المللی گزارش داد که سازمان های اطلاعاتی غربی، آژانس های اطلاعاتی کوزوو را از احتمال حملات تروریستی مطلع و توصیه کردند که نهادهای کوزوو به خاطر ارتباطات گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق با شاخه های تروریستی خود در بالکان، هوشیاری خود را افزایش دهند.

پلیس کوزوو در رابطه با گزارش پایگاه های اینترنتی و رسانه های جمعی کوزوو طی چند روز گذشته، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد پلیس کوزوو مانند کشورهای بالکان درباره صحت تهدیدات احتمالی گروه های تروریستی به نهادها و مردم کوزوو، اطلاعات موثقی ندارد.

این اطلاعیه پس از اخبار منتشره در رسانه های کوزوو مبنی بر اینکه گروه های تروریستی نزدیک به القاعده قصد دارند در کوزوو دست به حملات تروریستی بزنند، صادر شده است.

دراطلاعیه پلیس کوزوو همچنین تاکید شده که جایی برای نگرانی وجود ندارد و پلیس و سایر نهادهای امنیتی کوزوو اقدامات مقتضی به منظور تامین امنیت شهروندان را اتخاذ می کنند.

بنا به گزارش پایگاه های اینترنتی کوزوو، برخی از سفارتخانه ها در پریشتینا با وجود اعلام پلیس کوزوو مبنی بر وجود نداشتن تهدید از طرف گروه های تروریستی، به اتباع خود در تردد اطراف سفارت هشدار دادند.

اروپام**2061**1485 ** 1064
کد N356138

وبگردی