آفتاب

آلودگی هوا مالزی را رنج می دهد

آلودگی هوا مالزی را رنج می دهد

کوالالامپور- ایرنا - آلودگی ناشی از ذرات گرد و غبار، خودروها و کارخانجات آلاینده و دو ناشی از آتش زدن مزارع فرامرزی بخشی از مالزی و کوالالامپور را فراگرفت.

به گزارش ایرنا، بخشی از مالزی و شهر کوالالامپور طی روزهای گذشته با کمبود بارش باران مواجه شده است و این بر آلودگی هوا در مناطقی از این کشور افزوده است.

مالزی امسال با کمبود بارندگی و آب مواجه شده و آب همچنان در بخش هایی از این کشور جیره بندی است.

شهر یک میلیون و 600 هزار نفری کوالالامپور را امروز غبار و دود و آلودگی فراگرفته است.

کیفیت هوا در بخش هایی از ایالت سلانگور که شهر کوالالامپور نیز در منطقه ای از این ایالت واقع است 120 بوده و در شرایط ناسالم قرار دارد.

هواشناسی مالزی پیش بینی کرده است بارندگی تا هفته آینده در این کشور که روزانه باید شاهد بارش باران باشد روی نخواهد داد و پیش بینی شده است شرایط آلودگی هوا بدتر شود.

بخش های مختلف شبه جزیره مالزی در ماه جاری میلادی شاهد کاهش بارندگی بود و تنها به میزان 75 تا 150 میلیمتر باران بارید که از میزان متوسط آن 20 تا 40 درصد کمتر است.

اطلاعات تارنمای محیط زیست مالزی نیز نشان می دهد تقریبا سراسر این کشور را دود ناشی از آلودگی پوشانده است.

ˈسری.جی پلان ایولˈ وزیر منابع طبیعی و محیط زیست مالزی پیش بینی کرد دودهای فرامرزی و آلودگی ناشی از آن تا ماه سپتامبر (اواسط شهریور) و فصل بادهای موسمی ادامه یابد.

وی برخی از این آلودگی ها را ناشی از دودهای مزارعی می داند که در سوماترا اندونزی آتش زده می شود و باد آن ها را مالزی انتقال می دهد.

وی روز سه شنبه با استناد به نقشه های ماهواره ای اعلام کرد که 116 نقطه داغ در سوماترا تشخیص داده شده است.

وی گفت که 11 نقطه داغ ناشی از آتش سوزی در صباح، سلانگور ملاکا و پاهانگ نیز تشخیص داده شده است.

آساق**1611
کد N355453

وبگردی