آفتاب

برزیل برای تشدید امنیت اینترنت مقررات جدید اعلام کرد

برزیل برای تشدید امنیت اینترنت مقررات جدید اعلام کرد

در پی افشاگری‌های مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، برزیل با هدف تشدید امنیت آنلاین، مقررات جدید اینترنتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، لایحه "چهارچوب حقوق مدنی اینترنت" در آوریل سال جاری میلادی با امضای دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل به قانون تبدیل شده که وظایف و حقوق کاربران و تامین کنندگان اینترنت را شرح می‌دهد.

پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا، مکالمات خصوصی برزیلی‌ها از جمله ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی آن‌ها را شنود و کنترل کرده، مسائل حریم خصوصی و امنیت آنلاین در اواخر سال 2013 میلادی به شدت جلب توجه کرد.

در این گزارش‌ها اعلام شده بود که روسف، دیگر مقام‌های دولتی و کمپانی نفتی و گازی پتروبراس نیز هدف اقدامات جاسوسی آمریکا قرار گرفته‌اند.

این قانون جدید حاکی از آن است که تامین کنندگان می‌توانند سرویس‌های دسترسی به اینترنت با حداکثر سرعت را بفروشند اما نمی‌توانند حکم و محتوای آن را محدود کنند.

به منظور تضمین حریم خصوصی کاربران در وب، تامین کنندگان اینترنت از کنترل و جاسوسی مطالبی که کاربرانشان به آن دسترسی دارند، ممنوع شده‌اند. کمپانی‌ها همچنین از فروش اطلاعات شخصی افراد نیز ممنوع شده‌اند.

انتهای پیام

کد N355230

وبگردی