آفتاب

نماینده مجلس : شخصیت امام حسن مجتبی (ع ) را از کلام آن حضرت بشناسیم

نماینده مجلس : شخصیت امام حسن مجتبی (ع ) را از کلام آن حضرت بشناسیم

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : شخصیت امام مجتبی را از کلام آن حضرت بشناسیم نه از تاریخ ، با استفاده از زیارت جامعه کبیره می توانیم ائمه را بهتر بشناسیم و در پیچ و خم تاریخ دچار سردرگمی نشویم.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، لاله افتخاری عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی سبط النبی افزود: امام حسن (ع) از زبان قرآن مصداق ابرار است و با توجه به آیه مباهله آن حضرت مصداق ابناء (فرزندان) می باشد.

این مراسم با حضور آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و برخی از ائمه جمعه برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به آیه تطهیر به جایگاه امام حسن مجتبی (ع ) به عنوان فرزند امیرالمومنان و تربیت یافته در دامان حضرت زهرا (س ) اشاره کرد و گفت: چگونه ممکن است چنین شخصیتی که در سن 20 سالگی فرمانده لشگر بود از جنگ گریزان باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امام حسن (ع) علیه باطل لشگرکشی کرد ولی یارانش که از جنگ صفین خسته شده بودند اطراف آن حضرت را خالی کرده و حتی فرش زیر پای آن حضرت را کشیدند.

رییس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به روایت ˈالحسن و الحسین امامان ˈبه نقش امام حسن مجتبی در خاموش کردن فتنه پرداخت .

وی افزود: امروز تکفیری ها و دشمنان اسلام تلاش می کنند تا وحدت جامعه اسلامی را از میان ببرند و ما باید با گسترش بصیرت در جامعه و دشمن شناسی توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

رییس دوره ای پارلمان های جهان اسلام با تاکید بر نقش بانوان در ایجاد بصیرت و بصیرت بخشی در خانواده توجه بیشتر به زیارت جامعه کبیره و سخنان امام حسن مجتبی (ع ) را در این زمینه خواستار شد.

محمدحسن اختری رییس مجمع جهانی اهل بیت نیز در ادامه این مراسم با قدردانی از شخصیت ها و سازمان هایی که در برگزاری کنگره سبط النبی همکاری کردند به تحلیل جریان اخیر از سوی تکفیری ها در عراق پرداخت.

کنگره بین المللی سط النبی امروز با معرفی مقالات برتر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به کار خود پایان می دهد.

فرآهنگ(3)**1003**م.ب**1601**
کد N354704

وبگردی