آفتاب

وزیرخارجه ایتالیا: خاتمه بحران در عراق، نیازمند راه حل داخلی است

وزیرخارجه ایتالیا: خاتمه بحران در عراق، نیازمند راه حل داخلی است

رم - ایرنا - ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در عراق گفت: بحران عراق نیاز به یک راه حل داخلی دارد.

وزیر خارجه ایتالیا در گفت و گو با شبکه خبری ˈرای نیوز 24 ˈ اظهار داشت: تنها کلید برای خروج از بحران در عراق، یک راه حل داخلی و تشکیل یک دولت فراگیر است.

وی افزود: ایتالیا در حال فعالیت در سطح سیاسی از طریق گفت و گو با عراقی ها و شرکای غربی و منطقه ای و همچنین در سطح بشردوستانه است.

وزیر خارجه ایتالیا بتازگی در تماس تلفنی با ˈهشیار زیباری ˈ همتای عراقی در خصوص آخرین تحولات عراق گفت و گو کرد.

موگرینی و زیباری در این تماس تلفنی ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل دولت وحدت ملی در عراق، بر لزوم راه حل سیاسی و مشارکت مثبت و سازنده کشورهای منطقه تاکید کردند.

وزیر خارجه ایتالیا عقیده دارد که مشارکت بازیگران منطقه از جمله ایران برای مقابله با پدیده تروریسم و امنیت در عراق مهم است.

وی اعلام کرد: باید برای پایان دادن به بحران در عراق از ابزارهای لازم در داخل این کشور و مشارکت ایران و کشورهای خلیج فارس استفاده کرد تا امنیت و ثبات سیاسی در عراق برقرار شود.

وزیر خارجه ایتالیا در روزهای اخیر نیز در پی حملات نیروهای گروه تروریستی ˈدولت اسلامی شام و عراقˈ موسوم به ˈداعشˈ در عراق ، ضمن محکوم کردن این حملات خواستار حمایت جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا از بغداد علیه تهدیدات تروریستی شد.

اروپام ** 2171**5981
کد N354644

وبگردی