آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

مشاور استاندار صلاح الدین کشته شد/هلاکت 52 تروریست در تکریت و بابل

مشاور استاندار صلاح الدین کشته شد/هلاکت 52 تروریست در تکریت و بابل

کشته شدن مشاور استاندار صلاح الدین، جذب 800 نفر از دواطلبان در وزارت کشور، هلاکت 52 تروریست در بابل و تکریت، کشته شدن چهار تروریست و بازداشت چهار نفر دیگر در صلاح الدین، داوطلب شدن هفتاد هزار نفر در بصره برای جنگ با داعش از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع وابسته به پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: درگیری های شدیدی امروز میان عشایر و پلیس از یکسو با تروریستهای وابسته به داعش در ورودی منطقه العلم در شرق تکریت رخ داد که بر اثر آن امیه الجباره مشاور استاندار صلاح الدین در امور زنان هنگام مشارکت در جنگ ضد داعش کشته شد.

به گفته این منابع در این درگیری ها هفت داعشی به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس میسان از جذب 800 نفر از داوطلبان در وزارت کشور برای کمک به نیروهای امنیتی برای مقابله با داعش خبر داد.

در منطقه العلم در صلاح الدین چهار تروریست کشته و چهار نفر دیگر بازداشت شدند. همچنین در تکریت و بابل 52 تروریست به هلاکت رسیدند و ادوات آنها منهدم شد.

در منطقه الصخر در شمال بابل نیروهای امنیتی و عشایری عراق 40 تروریست را به هلاکت رساندند  هفت خودرو متعلق به آنها را نیز منهدم کردند.

در تلعفر و بیجی نیروی هوایی عراق خسارات و تلفات سنگینی به تروریستها وارد کرد.

ماجد النصراوی استاندار بصره از داوطلب شدن هفتاد هزار نفر برای جنگ با داعش خبر داد.

در الحویجه در استان کرکوک امروز عشایر این منطقه تعدادی از تروریستهای داعش را در الحویجه به هلاکت رساند.صادق مدلول السلطانی استاندار بابل اعلام کرد: بیش از دو هزار داوطلب در جاده بابل و بغداد مستقر شده اند.

از سوی دیگر قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق  از پاکسازی منطقه جرف الصخر در استان بابل از لوث تروریستهای داعش خبر داد.

یک منبع آگاه در کرکوک اعلام کرد: شیخ انور العاصی رئیس قبیله العبید منطقه الرشاد در کرکوک را پس از مخالفت با بیعت با داعش ترک کرده است اما تروریست ها وابسته به گروهک داعش ضمن محاصره روستای العاصی همه دارایی ها انور العاصی را به یغما برده است.

یک منبع وابسته به پلیس الانبار اعلام کرد: تروریست ها وابسته به داعش مناطق الرطبه و کارخانه فسفات در القائم را به اشغال خود درآوردند و همچنین بر جاده بین المللی در غرب الانبار مسلط شدند.

کد N352598

وبگردی