آفتاب

فرکی: تیم ملی با مربیگری کی‌روش نتیجه‌ می‌گیرد

فرکی: تیم ملی با مربیگری کی‌روش نتیجه‌ می‌گیرد

کارشناس فوتبال ایران معتقد است نزول قدرت‌های بزرگ جهان فوتبال را غیر قابل پیش بینی کرده است.

حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بازی ایران مقابل آرژانتین، اظهار کرد: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. می‌خواهم و باید به خاطر این بازی زیبا به بازیکنان تبریک بگویم. آنها عملکرد قابل قبولی داشتند و به نوعی تفکرات کارلوس کی‌روش را به خوبی در زمین اجرا کردند. معتقدم اگر در نیمه دوم بازی کمی خوش شانس بودیم شاید الان به جای آرژانتین ما پیروز میدان بودیم.

وی همچنین افزود: یک بار دیگر نشان دادیم که با ارائه یک فوتبال ایرانی و با غیرت همین طور با جنگندگی می‌توانیم گاهی اوقات به اهدافمان برسیم. این هدف می‌تواند کسب سه امتیا‌ز یا حتی ارائه یک بازی خوب باشد. ارائه یک بازی خوب و کسب نتیجه‌ ارزشمند است.

فرکی درباره عملکرد بازیکنان نیز گفت: بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و با تمام وجود برای تیم بازی کردند. از جمله آنها حقیقی هم نمایش خوبی را در حساس‌ترین نقطه زمین یعنی درون دروازه‌ را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی پیش‌بینی می کردید که تیم ملی ایران مقابل آرژانتین چنین بازی را ارائه دهد؟ اظهار کرد: زمانی که قرعه‌کشی جام ملت‌ها انجام شد و ما با آرژانتین همگروه شدیم خیلی‌ها بازی مقابل آرژانتین را یک بازی بزرگ و سخت برای فوتبال ایران می‌دانستند. اما من معتقد بودم فاصله فوتبال ما با آرژانتین چهار یا پنج گل نبود. در چند روز گذشته هم مصاحبه‌ای را انجام دادم و گفتم که فاصله فوتبال ما با آرژانتین زیاد نیست. این که مقابل این تیم شکست بخوریم طبیعی است، اما این که چهار یا پنج گل از این تیم دریافت نکردیم، قابل پیش‌بینی بود. مطمئنا آرژانتین قبل از بازی شانس زیادی برای پیروزی داشت. اما ما با ارائه یک بازی خوب پیروزی سختی را برای این تیم رقم زدیم. این شکست مقابل آرژانتین چیزی از ارزش‌های بازیکنان ما کم نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: آرژانتینی‌ها مثل اکثر تیم‌های بزرگ جام دیگر آن قدرت سال‌های گذشته را ندارند و به نوعی با نزول قدرت‌های بزرگ، فوتبال دنیا به هم نزدیک شده است.

فرکی همچنین درباره تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش گفت: این موضوع به تصمیم فدراسیون بر می‌گردد باید عملکرد او را هم در مورد نتیجه‌گیری و هم زیبا بازی کردن تیم ملی مورد ارزیابی قرار دهیم. من نمی‌دانم فدراسیون فوتبال چه معیاری را برای سنجش مربیان دارد، اما در کل مربیان را از نظر بازی زیبا و یا کسب نتیجه‌ مورد ارزیابی قرار می‌دهند . در سال 2006 ما بازی‌های زیبایی را به نمایش می گذاشتیم و نتیجه‌ هم می‌گرفتیم. در جام جهانی 2006 آلمان هم به رغم همه مشکلات نتایج خوبی را کسب کردیم، اما باز هم آن مشکلات رقم خورد و کادر فنی ثبات نداشت. من دوست دارم قرارداد کی‌روش تمدید شود اما این موضوع به تصمیم فدراسیون و مدیران وزارت ورزش و جوانان برمی‌گردد. تیم ملی با مربیگری کی‌روش نتیجه‌ می‌گیرد اما به استثنای این بازی آخر بازی زیبایی را ارائه نمی‌دهد. می‌شود هم زیبا بازی کرد و هم نتیجه‌ گرفت.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N351700

وبگردی