آفتاب

کرملین: پوتین از طرح صلح پوروشنکو حمایت می کند

کرملین: پوتین از طرح صلح پوروشنکو حمایت می کند

مسکو- ایرنا- یک مقام کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از آتش بس اعلام شده و طرح صلح پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، مقام کرملین که نامش فاش نشده است، روز شنبه گفت: رییس جمهوری روسیه، طرف های مناقشه را به توقف اقدامات جنگی و آغاز مذاکرات دعوت می کند.

وی افزود: پوتین معتقد است که طرح پوروشنکو بدون اقدامات عملی معین برای آغاز روند مذاکرات، طرح قابل اجرا و واقع بینانه نخواهد بود.

مقام کرملین گفت: رییس جمهوری روسیه، اوضاعی که در آن پس از اعلام آتش بس از سوی رییس جمهوری اوکراین، بر اثر ادامه مناقشه از طرف اوکراین به خاک روسیه تیراندازی می شود و خساراتی به بار می آورد و جان اتباع ما را به خطر می اندازد را غیرقابل قبول می داند.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری روسیه بر این باور است که طرح پوروشنکو نباید به صورت اولتیماتوم علیه شبه نظامیان باشد.

مقام کرملین خاطرنشان کرد: فرصتی که در نتیجه توقف اقدامات جنگی به دست می آید باید برای آغاز مذاکرات سازنده و دستیابی به توافق های سیاسی بین طرف های مناقشه در مناطق جنوب و شرق اوکراین بکار گرفته شود.

رییس جمهوری اوکراین روز جمعه در جریان نخستین سفر خود به منطقه دنباس اوکراین (استان های دونتسک و لوهانسک) از آتش بس نیروهای اوکراینی با شبه نظامیان تا روز 27 ماه ژوئن جاری خبر داد.

وی روز شنبه طرح صلح خود برای منطقه دنباس در 15 ماده را ارائه کرد که تضمین امنیت شرکت کنندگان در مذاکرات با دولت اوکراین و عفو افرادی که مرتکب جرایم جنگی سنگین نشده اند، از آن جمله است.

علاوه بر این، در این طرح ایجاد محدوده حائل 10 کیلومتری در مرز اوکراین با روسیه پیش بینی شده است.

اروپام/2242**518**1504
کد N350669

وبگردی