آفتاب
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است

دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است

ما نه پول به اندازه کافی داریم و نه فرصتی برای خطا کردن. دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است و ما حق نداریم ریالی از درآمدهای ملی را هدر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده و دولت فرصتی برای اشتباه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در همایش ملی خصوصی سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای که عصر امروز (شنبه ۳۱ خرداد) برگزار شد، گفت: بحث خصوصی سازی یکی از موضوعات مهم در کشورهای در حال توسعه بوده است. ماندن کشورها در چنبره فعالیت‌های دولتی منجر به پیشرفت نبوده و نیست و اصل ۴۴ قانون اساسی در این زمینه راهگشاست.

وی ضمن تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن خصوصی سازی برای پیشرفت کشور، ادامه داد: متاسفم که اعلام می‌کنم خصوصی سازی در صنعت و معدن فرایند موفقی نداشته و حتی به بیکاری گسترده در این واحدهای تولیدی منجر شده است.

به گفته ربیعی، فراهم آوردن زمینه‌های مهارتی برای کارجویان و شاغلین یکی از مولفه های مهم برای کاهش دادن نرخ بیکاری است.

این مقام دولتی تصریح کرد: اشتغال مساله ای کوتاه مدت یا مساله جاری دولت نیست بلکه مساله ای بنیانی است و باید بتوانیم بر آن فائق شویم.

وی در ادامه تدوین قانون جامع نظام صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد را راهکاری برای جلوگیری از فعالیت مراکز آموزشی فنی و حرفه ای غیرمجاز دانست.

ربیعی تصریح کرد: رشد اقتصادی و توسعه در دوران اخیر بر تحقیق، توسعه و پژوهش و نیروی انسانی ماهر استوار است. ما نه پول به اندازه کافی داریم و نه فرصتی برای خطا کردن. دوران هدر دادن پول‌های کلان به سر آمده است و ما حق نداریم ریالی از درآمدهای ملی را هدر دهیم.

وزیر کار در پایان بر باز تعریف جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در برنامه‌های آینده کشور تاکید کرد.

کد N350470

وبگردی