آفتاب
امام جمعه‌ی بجنورد:

مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام را حفظ کرده است

مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام را حفظ کرده است

امام جمعه‌ی بجنورد گفت: مرجعیت شیعه در طول تاریخ عزت اسلام را حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی- حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» در نماز عبادی و سیاسی بجنورد با اشاره به اینکه 20 سال گذشته در چنین روزی منافقین در کنار ضریح امام رضا(ع) بمب گذاشتند و بر اثر آن شماری از زائران نیز کشته شدند، افزود: این افراد از حرم‌های مطهر ائمه به دلیل اینکه انسان‌ساز هستند هراس دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه این تفکر از گذشته وجود داشته و در حال نیز وجود دارد بطوریکه در چند سال گذشته شاهد تخریب حرم‌های موجود در سامرا بودیم.

یعقوبی با بیان اینکه برخی افراد لجوج نه تنها به امامان ما رحم نکردند بلکه به حرم‌های آنها نیز رحم نمی‌کنند، اظهار کرد: بقیع حرم داشت اما اکنون اثری از آن نیست، وهابیت متحجر اگر از آبرویش نترسد حرم حضرت محمد(ص) را نیز خراب می‌کند.

وی با بیان اینکه آنها وارثان متوکل عباسی و هارون هستند، ادامه داد: هم‌اکنون نیز شاهد تخریب حرم‌های مطهر ائمه در عراق توسط گروه تروریستی داعش هستیم که در حقیقت داعش وارث تفکر عباسی و هارون است.

امام جمعه‌ی بجنورد تصریح کرد: داعش در عراق سر شیعه و سنی را می‌برد و بعد با سر کشته‌شدگان توپ بازی می‌کنند و سپس با وقاحت کلمه‌ی الله اکبر را نیز به زبان می‌آورند.

وی با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی مرجعیت شیعه در عراق گفت: فتوای این مرد بزرگ موجب شد تا سیل جمعیت این کشور، چه سنی و چه شیعه به سمت جبهه‌ها گسیل شوند و از آب و خاک خود دفاع کنند.

یعقوبی افزود: باید از علمای اهل تسنن در عراق نیز تشکر کرد که با مراجع اهل شیعه هم‌نوا شدند و طرفداران را برای دفاع از کشور دعوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این جاست که اگر مقایسه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم اقتدار مرجعیت شیعه را از مفتی‌های عربستان تشخیص دهیم.

امام جمعه‌ی بجنورد با بیان اینکه گروه‌های تروریستی داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه شکست مفتضحانه خورده‌اند، گفت:هم‌اکنون آمریکا می‌گوید، می‌خواهیم با ایران برای از میان بردن تروریست‌ها در عراق همکاری کنیم، این در حالیست که آمریکا می‌خواهد پوششی بر جنایت‌های خود در این کشور بگذارد.

وی با اشاره به شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید افزود: اساتید دانشگاه باید الگویشان دکتر چمران باشد.

یعقوبی ادامه داد: شهید چمران مجاهد در سنگرهای جنگ، استاد دانشگاه، مطیع رهبر و بنده با تقوا بود.

وی با اشاره به روز صرفه‌جویی آب اظهار کرد: با توجه به خشکسالی موجود، صرفه‌جویی آب مهم است، مواظب باشید با آب آشامیدنی باغچه و باغ را آبیاری نکنید تا حق مردم ضایع نشود.

امام جمعه‌ی بجنورد با بیان اینکه دکتر روحانی در استان لرستان این نکته را متذکر شده بود که همه ما پرچمدار یک محور و آن مقام معظم رهبری هستیم، گفت: این نگاه رئیس‌جمهور است و برخی افراد، حرف زدن، موضع‌گیری و مدیریت سیاسی را از آن یاد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این کشور یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است که همه‌ی ما باید زیر پرچم ایشان زندگی و مدیریت کنیم.

یعقوبی با اشاره به هفته‌ی قوه‌ی قضائیه و خطاب به قضات این استان خاطرنشان کرد: مردم گروه گروه به دفتر امام جمعه می‌آیند و نسبت به وضعیت مسکن‌های مهر، از افزایش قیمت‌ها، نوع خدمات‌دهی و نحوه‌ی واگذاری گلایه دارند.

وی تصریح کرد: شماری از تعاونی‌های مسکن مهر دارند به مردم ظلم می‌کنند، به داد آنها برسید.

انتهای پیام

کد N348004

وبگردی