آفتاب

صدیقی: اول خود را اصلاح کنیم

صدیقی: اول خود را اصلاح کنیم

امام جمعه موقت تهران بربهم پیوستگی نظام اسلامی با اجزای آن تاکید کرد و گفت: قبل از این‌که به فکر اصلاح جامعه باشیم باید خود را اصلاح کنیم.

امام جمعه موقت تهران بربهم پیوستگی نظام اسلامی با اجزای آن تاکید کرد و گفت: قبل از این‌که به فکر اصلاح جامعه باشیم باید خود را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی در هم اندیشی سخنرانان هئیت رزمندگان اسلام در مدرسه دارالشفا افزود: اسلام یک نظام است و سرنوشت افراد با جامعه گره خورده است و ما هم باید اصلاحگر باشیم.

وی ادامه داد: تابلوی دینداری این است که انسان هم مومن باشد و هم عامل باشد و هم حق‌بین و هادی حق باشد و در این مسیر هم ظرفیت داشته باشد و برای دیگران نیز ایجاد ظرفیت کند.

وی خاطرنشان کرد: حالت حضور در تبلیغ بسیار مهم است؛ آیت‎الله بهجت می‎فرمود که مرحوم نایینی در هنگام درس به یک مرتبه حالتش عوض می‎شد زیرا حالت حضور داشت؛ یعنی تدریس ایشان همچون نماز خواندشان بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: نماز برای دیدن و زیارت خداست؛ قدقامت‎الصلوه را قدقامت‎الزیاره نیز گفته‎اند؛ ولی باید به خود نهیب بزنیم که چند بار نمازی خواندیم که زیارت باشد؟ باید حال و هوایی که در موقع رفتن به کربلا داریم در هنگام رفت به مسجد هم داشته باشیم؛ همانگونه که در پای حرم امام حسین(ع) حوایج خود را در نظر می‎گیریم باید همین‌گونه خدا را نیز یاد کنیم و پس از نماز حوایج خود را در نظر بگیریم.

وی افزود: منبردارای آثار و برکات بسیاری است؛ گاهی برای خود واعظ حالاتی پیش می‎آید که در حالات دیگر چنین وضعیتی پیش نمی‎آید که نشان دهنده آن است که این جایگاه، جایگاه والایی است. اگر کسی به امام زمان(عج) وصل نباشد نمی‎تواند دیگران را نیز به حضرت ولیعصر(عج) متصل کند؛ منبر جایگاه بسیار خطرناک و حساسی است که منبردار با اندکی غفلت، نادم خواهد شد و سال‌ها حسرت خواهد خورد.

وی گفت: خداوند اسباب هدایت را برای بشر محصور نکرده است و راه‎های بسیاری برای هدایت مردم در نظر گرفته است؛ هر کسی به هر روشی اصلاح می‎شود و نباید به کسی سوظن داشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: مشکل ما آمریکا و صهیونیست‎ها نیستند مشکل ما از خود است که باید باطن خود را درست کنیم؛ نباید کاری کنیم که از محضر حضرت طرد شویم.

انتهای پیام

کد N346827

وبگردی