آفتاب

اوباما ممکن است بدون تایید کنگره در مورد حمله به داعش تصمیم بگیرد

اوباما ممکن است بدون تایید کنگره در مورد حمله به داعش تصمیم بگیرد

تهران - ایرنا - رهبر دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: رییس جمهوری آمریکا ممکن است بدون تایید کنگره در مورد انجام حملات هوایی علیه تروریست های داعش در عراق تصمیم گیری کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری صدای روسیه، اظهارنظر «نانسی پلوسی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن مطرح شد که در چند روز اخیر گمانه زنی هایی در مورد حمله هوایی آمریکا به مواضع تروریست های داعش در عراق مطرح شد.

در همین حال، نمایندگان کنگره آمریکا نیز مواضع مختلفی در مورد حمله آمریکا به تروریست های داعش داشته اند، گروهی موافق حمله هستند و گروهی دیگر مخالف حمله به عراق هستند و می گویند که این حملات ممکن است امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

«نانسی پلوسی» تصریح کرد: فکر نمی کنم که رییس جمهوری آمریکا به اختیارات قانونی بیشتری برای بررسی گزینه های ویژه در مورد کمک نظامی بیشتر به عراق نیاز داشته باشد.

وی به این مساله اشاره ای نکرد که اوباما در حال بررسی چه گزینه هایی است.

«ملچ مک کانال» رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز اعلام کرد: اوباما به تایید کنگره در مورد گزینه های موردنظرش در قبال عراق نیاز ندارد.

در بیانیه این قانونگذار کنگره به طور غیرمستقیم عنوان شد که واشنگتن قصد ندارد نیروی نظامی به عراق اعزام کند، اما گزینه انجام حملات هوایی علیه تروریست های داعش را بررسی می کند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای تایید انجام حمله زمینی به تایید کنگره نیاز دارد.

«هری رید» رییس دمکرات های سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با اعزام نیروهای آمریکایی به عراق مخالف است.

وی در جلسه سنا گفت: من از اعزام نیرو به جنگ داخلی در عراق حمایت نمی کنم ، این به نفع امنیت ملی آمریکا نیست.

رییس دمکرات های سنای آمریکا از جمهوریخواهان به دلیل مخالفت با سیاست های اوباما در قبال عراق انتقاد کرد و اوضاع در عراق را جنگ داخلی توصیف کرد.

«رید» گفت: آنچه در عراق رخ می دهد جنگ داخلی است. آیا جمهوریخواهان و رهبرانشان معتقدند که مردان و زنان ما باید به این جنگ داخلی اعزام شوند؟ زمان آن فرا رسیده که عراقی ها خودشان این چالش را حل و فصل کنند.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته - چهارشنبه - با رهبران کنگره در مورد جدیدترین تحولات عراق گفت و گو کرد و به بررسی گزینه های مرتبط با کمک امنیتی به عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش پرداخت.

اوباما گزارشی از تلاش های دولتش برای مواجهه با خطر گروه داعش ارائه کرد و افزود: دولت تلاش کرده است سران عراقی را متقاعد کند تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

رسانام**9234**1545
کد N346294

وبگردی