آفتاب

لوموند: داعش با کشتار غیرنظامیان در صدد ایجاد رعب و وحشت است

لوموند: داعش با کشتار غیرنظامیان در صدد ایجاد رعب و وحشت است

تهران - ایرنا - روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: گروه تروریستی سلفی داعش که انواع جنایات و کشتار را علیه مردم سوریه مرتکب شده است، در حمله به شهرهای عراق نیز با هدف ایجاد رعب و وحشت به قتل عام مردم بیگناه ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، لوموند چاپ پاریس روز چهارشنبه در گزارشی پیرامون جنایاتی که این گروه تکفیری مرتکب می شود، نوشت: عملکرد و رفتار تروریست های داعش در شهرهای عراق به همان روشی است که در سوریه با قتل عام مردم بیگناه انجام می دهند.

لوموند افزود: آنها که به خونریزی شناخته شده اند، پرچم خود را در شهر موصل دومین شهر مهم عراق نصب کرده و قصد دارند به سوی شهر بغداد پیشروی کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: داعش که در سوریه دست به خونریزی و جنایت زده، به عنوان یک گروه خونریز شهره است و این بیم به شدت وجود دارد که این گروه به کشتار خود در عراق همانند آنچه که در سوریه مرتکب شده است، ادامه دهد.

لوموند در ادامه این گزارش گفت: در جنگ سوریه، نیروهای داعش اقدام به اعدام و کشتار نیروهای ارتش دولتی، مردم محلی و نیروهای دیگر گروههای شورشی کرده و در مناطقی که به تصرف خود در آورده اند، همانند ˈ راکاˈ یک مدیریت ویژه را حاکم کرده اند. این سیاست و رویکرد مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت موجب هراس مردم سوریه و حتی گروه های مسلحی شده است که علیه دولت و مردم این کشور بودند.

به نوشته لوموند، گروه داعش بهنگام اشغال شهر موصل و مناطق شمالی عراق دست به همین جنایات زده و از ایجاد رعب و وحشت به عنوان یک سلاح به نفع خود استفاده کرده است. نخستین گزارش های بدست آمده توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گواه آن است که نیروهای داعش به کشتار و اعدام های غیر قابل توجیه علیه نیروهای دولتی و افرادی که با دولت ارتباط داشتند، اقدام کرده است.

روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد: نکته جالب آن است که داعش نه تنها اخبار مبنی بر جنایاتی را که مرتکب شده رد نکرده است بلکه از آن به عنوان وسیله ای برای ایجاد هراس در مردم استفاده می کند.

بنابر این گزارش، شنبه گذشته داعش روی شبکه های اجتماعی تصاویری از اعدام ها و جنایات خود علیه سربازان شیعه عراقی در حومه کرکوک در استان صلاح الدین را منتشر کرد که بیم تصفیه مذهبی را تشدید می کند.

روزنامه لوموند در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: شاهدان اعلام کردند که نیروهای داعش سربازان شیعه را قتل رسانده اند اما به سربازان سنی لباس شخصی داده و آنها را آزاد کرده اند.

رسانام**1502**1551
کد N345908

وبگردی