آفتاب
اخبار عراق/

استقرار نیروهای ویژه در بغداد/ورود ناگهانی معاون دبیر کل اتحادیه میهنی به کرکوک

استقرار نیروهای ویژه در بغداد/ورود ناگهانی معاون دبیر کل اتحادیه میهنی به کرکوک

منابع عراقی از استقرار نیروهای ویژه در بغداد برای مقابله با هر حمله احتمالی تروریستی، بازداشت یک خبرنگار عراقی از سوی قطر به علت افشاگری نقش دوحه و ریاض در حمایت از تروریستها، درخواست بارزانی از پیشمرگان بازنشسته و ورود ناگهانی معاون دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان به کرکوک خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین سمیر الشویلی مشاور رسانه ای دستگاه مبارزه با تروریسم از استقرار نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در بغداد پایتخت عراق برای مقابله و دفع هر اقدام یا حمله تروریستی خبر داد.

وی افزود: این نیروها در خارج از کشور آموزش دیده اند و اخیرا به عراق بازگشته اند. این نیروها وظیفه تامین امنیت بغداد در برابر تهاجمات تروریستی را بر عهده خواهند داشت. تعداد دیگری از این گروهها در استانهای عراق سرگرم نبرد با تروریسم هستند.

از سوی دیگر شبکه العراقیه در خبری فوری اعلام کرد: مقامات قطری از بازداشت ابو فراس الحمدانی خبرنگار عراقی را پس از رسوا کردن سیاست قطر و سعودی در حمایت از تروریستها در یک برنامه تلویزیونی خبر دادند.

خبر دیگر اینکه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان از همه پیشمرگان بازنشسته خواست که خود را به یگانهای سابق خود برای ملحق شدن به پیشمرگه معرفی کنند.

از سوی دیگر ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی ضمن ابراز انزجار از حمله به منزل عبدالله الجبوری و صلاح الدین الشیخ شعلان الکریم در صبح امروز از همه گروههای سیاسی و ملت عراق خواست که با یکدیگر وحدت داشته باشند و اختلافات را پایان دهند و در برابر داعش متحد عمل کنند.

یک منبع امنیتی در دیالی از کشف سلاح های اسرائیلی در منطقه العظیم در استان دیالی خبر داد و افزود: نیروهای مردمی و ارتش سلاحهای ساخت اسرائیلی که تروریستهای داعشی آنها را در منطقه العظیم در استان دیالی برجای گذاشته و فرار کرده اند، کشف کردند.

یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد: نیروهای ارتش موفق به دفع حمله مسلحانه به مقر ارتش در نزدیکی پل الرعود در منطقه الکرمه در شرق فلوجه و هلاکت 9 فرد مسلح پس از درگیری با آنها شده اند.

در همین حال رسانه های عراقی از تعطیلی دفاتر شبکه های البغدادیه و الرافدین در قاهره خبر دادند.

از سوی دیگر منابع آگاه سیاسی عراقی در کرکوک از سفر ناگهانی کوسرت رسول به این شهر و نشست فوری با رهبران حزب اتحادیه میهنی خبر دادند.

این منابع بیان کردند: کوسرت رسول به محض ورود به کرکوک با نجم الدین عمر کریم آخرین تحولات امنیتی با حضور جعفر شیخ مصطفی وزیر پیشمرگان، اسو مامند عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، خالد شواین و عثمان بانی مرانی نمایندگان ائتلاف کردستان دیدار و گفتگو کرد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند: کوسرت رسول با رهبران این حزب در کرکوک و نقشی که پیشمرگان در مقابله با افراد مسلح دارند به رایزنی پرداخت.

کد N345770

وبگردی