آفتاب

مصلحی: اقدامات داعش گسترش پیدا نخواهد کرد

مصلحی: اقدامات داعش گسترش پیدا نخواهد کرد

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به تحولات اخیر عراق، ابراز عقیده کرد که اقدامات تروریستی داعش طراحی آمریکایی‌هاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حیدر مصلحی که برای شرکت در مراسم ختم پدر همسر سرلشکر جعفری - فرمانده کل سپاه - در مسجد قدس حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتفاقات عراق بیانگر آن است که آمریکا بعد از شکست سنگینی که در منطقه داشت طراحی کرده تا از گروه‌های مختلفی انتقام بگیرد.

وی افزود: انتخابات سوریه، مصر، افغانستان و ... شکست‌های پی در پی آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی آنان در منطقه بود و اکنون مجموعه‌هایی که خودش پرورش داده‌اند در عراق به راه انداخته‌اند.

وزیر پیشین اطلاعات ادامه داد: این اتفاقات نتایج مثبتی به همراه داشت که به طور مثال وحدت میان گروه‌های شیعه و سنی در عراق را بوجود آورد و خود عراقی‌ها درس خوبی به داعش و حتی آمریکا خواهند داد.

مصلحی در پاسخ به اینکه "آیا زمینه اقدامات تروریستی گروهک داعش می‌تواند زمینه همکاری میان ایران و آمریکا باشد؟" گفت: آمریکا به دنبال این است که حیثیت خود را بازگرداند اما ایران نیز در مقابل این اتفاقات هوشمندانه و با تدبیر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در پایان درباره اینکه در صورت گسترش اقدامات تروریستی داعش، ایران وارد عمل خواهد شد یا نه؟ پاسخ داد: گسترش پیدا نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N345464

وبگردی