آفتاب
در جریان سوال از وزیر نفت مطرح شد؛

تصمیم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره کرسنت محدودیتی نمی‌آورد

تصمیم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره کرسنت محدودیتی نمی‌آورد

نماینده مردم تهران گفت: اگر درباره پرونده کرسنت مصوبه ای از سوی شورای عالی امنیت ملی نباشد یا امضای رهبری نداشته باشد و دبیرخانه شورا تصمیم گرفته باشد که کاری کند، این مساله برای بنده هیچ محدودیتی نمی آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان بررسی سوال دو تن از نمایندگان، علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور را از وزیر نفت در دستور کار قرار دادند که پیش از آغاز بررسی سوال از وزیر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکری گفت: تذکر بنده درباره نحوه سوال نمایندگان از وزرا این است که در قانون تکلیف شده که هیات رئیسه درباره سوال از نمایندگان چه مسیری را طی کند.

وی افزود: هیات رئیسه باید به طور فوری سوال از وزرا را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده و کمیسیون رأس 15 روز آن را بررسی کند و بعد از آن ظرف 10 روز برای بررسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشخصا 10 ماه پیش بنده از وزیر نفت درباره مفاسد پرونده کرسنت و اقداماتی که باید انجام می‌شد و نیز وضعیتی که باید در آن قرار گیرد، سوال کردم، اما هیات رئیسه آن را از دستور کار خارج کرد.

نادران تصریح کرد: وقتی علت آن را از رئیس مجلس پرسیدم، فرمودند شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است؛ در حالی که مصوباتی از شورا که به تایید رهبری رسیده و دارای امضای ایشان است، برای ما نافذ می باشد و هیچ مقامی در شورای عالی امنیت ملی نمی تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو بار مکاتبه کردم که متن مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به امضای رهبری رسیده، درباره کرسنت چه بوده، اما هنوز جوابی نگرفتم و سوال من را هم در دستور کار صحن نگذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: سوال از وزیر مشخص است و حدود اختیارات نمایندگان نیز مشخص. اگر مصوبه ای نباشد یا به امضای رهبری نرسیده باشد و دبیرخانه تصمیم گرفته باشد که یک کاری انجام دهد، این مساله برای بنده هیچ محدودیتی نمی‌آورد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه درخواست می کنم هیات رئیسه به گونه ای عمل کند که حق ما در طرح سوال محفوظ باشد، خاطر نشان کرد: ملت ایران حق دارند مفاسد را بشناسند و بدانند در پرونده کرسنت چه شده است.

به گزارش مهر، پس از تذکر نادران، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، بیان کرد: موضوع را بررسی می کنیم، اگر با تایید رهبری در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد، به آن نحو عمل می کنیم.

کد N342137

وبگردی