آفتاب

مادر شهید حسن شاطری: پسرم بی قرار شهادت بود

مادر شهید حسن شاطری: پسرم بی قرار شهادت بود

سمنان - ایرنا - مادر شهید راه مقاومت؛ حسن شاطری با بیان اینکه پسرم بی قرار شهادت بود گفت : پسرم با گرفتن دیپلم راهی جبهه های دفاع مقدس شد و زمانی که در لبنان به فیض شهادت رسید، مدرک دکتری اش را تازه گرفته بود.

ˈمعصومه هاشمی نسبˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: شهید حسن شاطری سال 1341 به دنیا آمد و همیشه محبت خاصی به من و پدرش داشت.

وی با اشاره به حضور سردار شهید حسن شاطری در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پس از دفاع مقدس نیز راه خود را در بازسازی نقاط جنگ زده لبنان و کمک به جبهه مقاومت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی نیز شهید شاطری از پا نمی نشست، ادامه داد: او در جواب خیلی ها که می گفتند جنگ که تمام شده چرا به خانه و شهرت بازنمی گردی، پاسخ می داد کار سازندگی تمامی ندارد و مسلمانها در بعضی کشورهای اسلامی نیاز به بازسازی خانه و زندگی خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جامعه امروز نیز باید صداقت را از شهدایی بیاموزند که جان خود را فدا کرده اند، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ماهواره فکر مردم را خراب کرده و توجه مردم به دین کمرنگ شده است.

این مادر شهید، بی حجابی و بی عفتی برخی افراد در جامعه را نتیجه فعالیت پنهان دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: ابتدای انقلاب با تحمیل جنگ می خواستند کشور را از پا دربیاورند و الان می خواهند با کارهای ضدفرهنگی کشور از داخل ویران شود.

وی بر اتحاد حول محور ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: تجمل گرایی ها و بی بند و باری های برخی افراد جامعه جزو آرمانهای شهدا و ایثارگران نبوده است.

هاشمی نسب با اشاره به وظیفه جوانان در دوره های مختلف نسبت به کشور، خاطرنشان کرد: زمانی کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و جوانها وظیفه شان دفاع از کشور بود ولی حالا جوانها برای پیشرفت و سرافرازی کشور باید دنبال علم آموزی باشند.

وی با اشاره به اینکه در دوره ای سه پسرم و پدرشان در جبهه های غرب همرزم بودند و همزمان چهار نفر از خانواده در دفاع از کشور حضور داشتند، افزود: اگر باز هم جنگی در کشور اتفاق بیفتد، حاضرم دو پسر دیگرم را در راه کشور و جمهوری اسلامی بدهم.

وی ادامه داد: فرزندانم را در راه کشورم فدا می کنم چرا که می دانم صراط مستقیم پیروی از رهبری و قدم گذاشتن در همین مسیر است و اگر این کار را نکنم از رهبر شرمنده می شوم.

مادر شهید سردار دکتر حسن شاطری زیباترین خاطره از فرزند شهیدش را دعوت وی از والدین برای سفر به خانه خدا عنوان کرد و افزود: یک روز زنگ زد و گفت «حاضر باشید چند روز دیگر سفر خانه خدا در پیش دارید» و با این کارش من و پدرش را حسابی غافلگیر کرد و ما هم به خواسته دلمان رسیدیم.

سردار شهید دکتر حسن شاطری پس ار نقش آفرینی در فعالیتهای مهندسی در دوران دفاع مقدس، مسئول بازسازی ویرانی های جنگ 33 روزه توسط رژیم صهیونیستی در لبنان شد.

این شهید راه مقاومت که با نام ˈحسام خوشنویسˈ در کشورهای مختلف اسلامی فعالیت می کرد، سال 1341 در سمنان متولد شد و بهمن سال 1391 در مسیر سوریه به لبنان به دست عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

گلزار شهید سردار حسن شاطری در بقعه امامزاده یحیی ابن موسی(ع) سمنان قرار دارد.ک/3

611/599/506
کد N339825

وبگردی