آفتاب

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: تذکرها و فیلترها در عرصه فرهنگی نباید سلیقه‌ای باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: تذکرها و فیلترها در عرصه فرهنگی نباید سلیقه‌ای باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تذکرها و وجود فیلترها درباره شبکه‌های اجتماعی باید براساس مقررات و قانون کشور انجام شود و نباید سلیقه‌ای کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که اصل وجود شبکه‌های اجتماعی در یک نظام مردم‌سالاری می‌تواند مفید و در زمینه‌های گوناگون مثمرثمر باشد، افزود: اگر این شبکه‌ها با نیت ارتقای فرهنگ، تعلیم به مردم و کمک به آنها در جهت حل معضلات اجتماعی و بهره‌مندی از توانمندی‌ مردم در جامعه ایجاد شده باشند، هدف مطلوبی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که در عین حال این شبکه‌ها نباید نسبت به نظم عمومی جامعه و مبانی دینی و مقدسات خللی ایجاد کنند، افزود: نباید اینطور باشد که عده‌ای از این شبکه‌های اجتماعی استفاده ابزاری در بحث آزادی کنند، چراکه آزادی مفهوم بی‌قید و بندی نیست.

خرسند اظهار کرد: به هر ترتیب هر جامعه‌ای برای خود خطوط قرمزی دارد و در کشور ما نیز با وجود مردم‌سالاری دینی، مقدسات، ارزش‌ها، کلیت نظام، قانون اساسی، امنیت ملی، همگی باید در فعالیت‌ها مدنظر قرار بگیرند و قطعا اگر کسی اینها را رعایت کرد در مورد استفاده از فیلترینگ راه بدی نیست.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی فیلترینگ را مانند یک جراحی دانست و گفت: وقتی شما می‌بینید که یک رستوران که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کند، تعطیل می‌شود، اعتراضی نمی‌کنید و وقتی کسی از چراغ قرمز می‌گذرد و جریمه می‌شود نمی‌توان اصل قوانین را زیر سوال برد. حال در مورد فعالیت‌های فرهنگی نیز باید چراغ قرمزهایی وجود داشته باشد و تذکرهای لازم را داد.

وی تاکید کرد: اما همه این تذکرها و وجود فیلترها باید براساس مقررات و قانون کشور انجام شود و سلیقه‌ای کار نکرد.

انتهای پیام

کد N339484

وبگردی