آفتاب

آیت‌الله نوری همدانی: قوای سه‌گانه بال و پر نظام را تشکیل می‌دهند

آیت‌الله نوری همدانی: قوای سه‌گانه بال و پر نظام را تشکیل می‌دهند

یکی از مراجع تقلید گفت: پست و مسئولیتی که در دستان مسئولان جامعه است عاریت و امانت بوده و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای خدمت بیشتر به مردم و مستضعفان جامعه و حل مشکلات آنان به کار ببندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با مسئولان استانی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که «مردم آذربایجان همواره سوابق درخشانی در حرکت های انقلابی داشته اند»، ظهار کرد: یکی از مسائل مهم زندگی انسان‌ها مسئله حکومت است و همه ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تحت الشعاع مسئله رهبری و حکومت می‌باشند.

وی افزود: خداوند متعال از زمانی که انسان‌ها را بر روی زمین آفرید برای آن‌ها رهبر و امام نیز قرار داده و در واقع در هیچ زمانی زمین از امام و رهبر خالی نمانده است.

وی با بیان این‌که «به گفته شیخ الرئیس، احتیاج به رهبر و امام شدیدتر از نیاز به مژه بر روی پلک هاست»، تاکید کرد: درآیات و روایات متعددی اسلامی نیز بر اهمیت رهبری و امامت اشاره و تاکید شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با عنایت خداوند متعال، فقیه فرزانه و مجاهد توانمند امام خمینی(ره) انقلاب را رهبری و به پیروزی رساندند و تسلط استکبار و رژیم سلطنتی باطل شده و نائب امام زمان(عج) رهبری کشور را بر عهده گرفت.

وی افزود: اولین شاخص شناخت نظام ولایی کسانی هستند که بازوان نظام اسلامی را تشکیل می دهند و اعضای قوه مجریه، مقننه و قضاییه بازوان و در واقع بال و پر این نظام را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: شغل، مسئولیت آفرین است و این مسئولیت اصولی دارد که همانند مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، باید رعایت شود.

نوری همدانی با اشاره به نامه 53 حضرت علی(ع) به مالک اشتر در رابطه با وظایف رهبری در جامعه تاکید کرد: جمع کردن مالیات، مقابله با دشمنان اسلام، تربیت مردمان صالح و آبادانی سرزمین از عمده وظایف رهبر یک جامعه است.

وی با بیان این‌که«مسئولان باید در امانتی و عاریتی شمردن پست و مسئولیت کوشا باشند»، اظهار کرد: مسئولان جامعه باید به خوبی به مردم و مشکلات آنان رسیدگی کرده و به وضعیت رواج بدحجابی در جامعه نیز توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N338790

وبگردی