آفتاب
حسن روحانی در جشن انتظار و امید:| 175966

مردم خرداد سال گذشته دربرابر خرافه‌گران از امام عصر عذر خواهی کردند

مردم خرداد سال گذشته دربرابر خرافه‌گران از امام عصر عذر خواهی کردند

ملت ما سال گذشته دربرابر مولا و امامش در انتخابات سرفرود آورد و دربرابر خرافه‌گران از امام عصر عذر خواهی کرد/ در این دولت و حامیان آن اگرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند اما پاسخ ما با آنها با زبان ادب، کرامت و احترام خواهد بود.

حسن روحانی در جشن انتظار و امید که به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست جمهوری و همچنین میلاد حضرت مهدی(عج) برگزار شد؛ گفت: امروز و امشب و فردا جشن امید همه ماست. جشنی برای انتخاب صبح امید و پایان شب یلدای طولانی غیبت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی افزود: هر چقدر که غیبت آن عزیز طولانی‌تر شود امید ما به روز ظهورش بیشتر و بیشتر خواهد بود. ما منتظر هستیم. منتظر روزی که او بیاید و افراط‌ها را برای همیشه پایان دهد. منتظر روزی هستیم که بیاید و پرچم عدالت و اعتدال و پیشرفت و بهبود زندگی مردم را برافراشته دارد. بیاید و صلح دوستی و آشتی را برای همه مردم به ارمغان بیاورد.

رئیس جمهور یادآور شد: او امام عدل و عدالت است. او فرمانروای اعتدال است و خواهد آمد تا مردم درکنار هم بهترین همزیستی و زندگی مسالمت‌آمیز انسانی را تجربه کنند. چقدر زیباست که امسال ایام ولادت او با جشن بزرگ انتظار و روزهای امید این مردم که پرچم عزت و اعتدال را در این سرزمین برافراشتند؛ مقارن شده است.

وی ادامه داد: ما هم منتظر روز موعودیم و همه امیدوار به آن روز. البته منتظری که گوشه‌ای بنشیند و زانوی غم در بغل بگیرد و تحرکی نداشته باشد؛ انتظاری جانسوز دارد اما منتظری که فضا را برای حضور آن مائده آسمانی آماده می‌کند؛ امیدبخش و فرحبخش است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما از سال 43 در انتظار فرج و بازگشت امامان به سرزمین‌مان بودیم اما این انقلاب توانست امیدمان را محقق کند تا روزی که مردم با شور و ایثار به صحنه آمدند و خیابان‌ها را با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرکردند و زمینه را برای ظهور آماده کردند.

وی ادامه داد: من سال‌های 55، 56 و 57 را می‌گویم. این انتظاری که فعالانه، کنشگرانه و توام با حرکت و فداکاری بود و بالاخره انقلاب‌مان توانست راه را برای طلوع خورشید از مغرب زمین آماده نماید. 12 بهمن 57 روز آمدن بوی عطر در این سرزمین را مهیا کرد.

روحانی تاکید کرد: اگر ما منتظر و اقعی باشیم و انتظار ما به مرحله‌ای برسد که عقل و خرد وفهم و شناخت در جامعه سراسر اذهان مردم را فراگیرد؛ دوران غیبت هم مانند دوران ظهور خواهد شد. خود ما باید از پشت دیوار غیبت خارج شویم والا او حاضر است. باید با عقل و معرفتمان نگاهمان نگاهی باشد به منزله مشاهده.

وی افزود: ما به غیر از 12 بهمن و 22 بهمن و افتخاراتی که در دفاع هشت ساله آفریدیم؛ سال گذشته همین ایام ملت کار بزرگی کرد همان زمانی که ناامیدی همه را فراگرفته بود و بسیاری می‌گفتند مگر انتخابات هم تاثیر و فایده‌ای دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حتی عده‌ای به خود من می‌گفتند چرا به صحنه آمدی و ثبت نام کردی و مدام از این شهر به آن شهر می‌روی. مگر نمی‌دانی مکانیزم صندوق رای چگونه است؟ اما شور مردم و نشاط آنها و سخن تاریخی رهبری که فرمودند صندوق رای حق‌الناس است و حتی آنها که به نظام علاقه‌ای ندارند به خاطر کشورشان به پای صندوق رای بشتابند؛ آنچنان فضایی در کشور ایجاد کرد که روزهای خرداد گویی روزهای دیگری است.

وی با بیان اینکه در آن ایام نشاط و امید در کنار صندوق‌های آرا آمد؛ گفت: ما سال گذشته به جهان اعلام کردیم که در کشور ما رقابت جوانمردانه خواهد بود و اعلام کردیم ما رو در روی هم صف نمی‌کشیم بلکه درکنار صندوق رای به صف می‌ایستیم. ما در خرداد سال قبل امید آفریدیم نه تنها امید برای ایران بلکه امید برای جهان.

رئیس جمهور افزود: من این را مبالغه نمی‌کنم اما تاکنون هر کجا که رفتم و هر مسئولی را که در سراسر دنیا دیدم؛ گفتم انتخابات خرداد سال گذشته برای همه ما امید آفرین بود. ما درکنار جشن بزرگ نیمه شعبان و جشن انتظار به او می‌گوییم دلبسته او هستیم و همچنان چشم به راه او هستیم. راهش را برای ظهور هموار می‌سازیم. می‌گوییم مهدی جان از خرداد پارسال ملت ما با دست و زبان توانمند خرافه‌ها را زدود. ملت ما سال گذشته دربرابر مولا و امامش در انتخابات سرفرود آورد و دربرابر خرافه‌گران از امام عصر عذر خواهی کرد.

وی با بیان اینکه راه ملت ما در خرداد سال گذشته انتخاب شد؛ گفت: گرچه انتخابات به معنای سرنوشت کل کشور است و گرچه رئیس جمهور منتخب کل ملت است؛ دولت به معنای دولت همه مردم خواهد بود دربرابر همه موافقان و حامیان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. در این دولت و حامیان آن اگرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند اما پاسخ ما با آنها با زبان ادب، کرامت و احترام خواهد بود.

کد N332853

وبگردی