آفتاب

منتجب‌نیا: اگر دین، دولتی شود از هویت خود خارج می‌شود/تا آخر از روحانی حمایت می‌کنیم

منتجب‌نیا: اگر دین، دولتی شود از هویت خود خارج می‌شود/تا آخر از روحانی حمایت می‌کنیم

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به جمله رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت متولی دین مردم نیست، گفت: هیچ کارشناس علمی نمی‌پذیرد که دولت‌ها دین را برای مردم شرح دهند اما در این بین عده‌ای بصورت ناشیانه به این اظهارات رئیس‌جمهور تعرض کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در همایش «نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال» که به همت حزب همبستگی ایران اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه "دولت و حکومت باید بر اساس معیارهای دینی عمل کند"، خاطرنشان کرد: این وظیفه کارشناسان و علمای دینی است که دین را تعریف کنند؛ زیرا اگر دین، دولتی شود، از هویت خود خارج می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: از نظر من اعتدال‌گرایی یک گفتمان نیست بلکه اندیشه‌ای در درون اصلاحات است و اصلاحات هم اوج تعامل حرکت انقلاب است.

این فعال سیاسی افزود: در نظام مردم‌سالار مردم باید تصمیم‌گیرنده باشند و کارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دست مردم باشد و دولت و حکومت تنها زمینه را برای اجرای کارها فراهم کند. بطور مثال دولت نباید فرهنگ جامعه را اجرا کند بلکه فقط باید دنبال ساماندهی امور فرهنگی باشد. نباید فرهنگ، دین، اقتصاد و سیاست، دولتی باشد. اکنون ما شعار مردم‌سالاری می‌دهیم در حالی که حاکمان سالار هستند، نه مردم.

منتجب‌نیا همچنین با بیان اینکه "در صورتِ نبودِ احزاب، فعالیت سیاسی پراکنده و متوقف می‌شود یا حکومت به جای احزاب عمل می‌کند"، افزود: اگر نظام حزبی نباشد مردم‌سالاری معنا ندارد. دولت روحانی شعار مردم‌سالاری داده ولی باید تبیین کند که نظام حزبی جزو ضرورت‌های کشور است. در دوره اصلاحات تلاش زیادی برای نهادینه کردن نظام حزبی انجام شد ولی در هشت سال گذشته این تلاش‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: من اکنون به وزیر کشور می‌گویم شما موظف هستید و باید تلاش کنید که احزاب فعال و تقویت شوند و زمینه برای فعالیت تمام احزاب فراهم شود. رئیس‌جمهور هم باید شجاعانه بر مواضع خود ایستادگی کند. البته من نمی‌گویم رئیس‌جمهور درگیر شود ولی نتیجه کوتاه آمدن، پیشروی کسانی است که نه مردم‌سالاری را قبول دارند و نه دین را.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه "ما تا آخر از روحانی حمایت می‌کنیم"، خاطرنشان کرد: روحانی دو راه در پیش خود دارد؛ یا اینکه با عمل به وعده‌های خود، از حامیان خود دفاع کند یا با ملاحظه‌کاری بیش از حد و سکوت در برابر دلواپس‌ها، حمایت مردم را از دست بدهد.

منتجب‌نیا در پایان گفت: این دلواپس‌ها در هشت سال گذشته در برابر تمام اختلاس‌ها و مفاسد سکوت کردند و اکنون احساس وظیفه کرده‌اند. این جریان منسجم و فرماندهی شده ولی در اقلیت است و سکوت دولت در برابر آنها موجب از دست رفتن حمایت مردم می‌شود.

انتهای پیام

کد N332666

وبگردی