آفتاب
با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی هریس آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی هریس آغاز شد

تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی هریس با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ مدیر عامل برق منطقه ای آذربایجان شرقی عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این نیروگاه گفت: این نیروگاه در سه فاز با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

حسین صبوری زمان اجرای فاز اول این طرح را سه سال اعلام کرد و گفت: برای فاز اول 320میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث می شود، افزود: 60 هکتار برای خود نیروگاه و 20 هکتار برای احداث پست 400 کیلوولت جهت انتقال انرژی برق تولیدی این نیروگاه به شبکه در نظر گرفته شده است.

صبوری با اشاره به اینکه نیروگاه هریس در مرحله اجرا برای 500 نفر و در مرحله بهره برداری برای 100 نفر اشتغال زایی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد: احداث به موقع این نیروگاه موجب تسریع در توسعه منطقه شود.

گفتنی است؛ وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که از بعدازظهر امروز آغاز شد، از طرح های در دست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار می گیرد.

حمید چیت چیان که به دعوت جمعی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کرده است، امروز به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد در نشستی با نماینده این شهرستان در مجلس، فرماندار و مدیران این شهرستان حضور یافت.

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود، کلنگ نیروگاه هریس را به زمین زد و سپس در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان استان، مشکلات حوزه وزارت نیرو در این استان را بررسی می کند.

چیت چیان فردا /پنجشنبه/ در روز دوم سفر خود یک واحد نیروگاه دو منظوره، دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی را در تبریز افتتاح می کند.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی است.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه، تصفیه خانه بناب و طرح انتقال آب رودخانه زاب بازدید خواهد کرد.

587/7232/7222/ 3404
کد N332111

وبگردی