آفتاب

جامعه بین الملل نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

جامعه بین الملل نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

تهران - ایرنا - 46 کشور عضو ˈشورای حقوق بشر سازمان مللˈ در ˈژنوˈ، ادامه نقض حقوق بشر در بحرین از زمان شروع انقلاب مردمی در این کشور در سال 2011 تا کنون را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ˈالمدینه نیوزˈ، این شورا با صدور بیانیه ای از مقامات بحرین خواست تا تمامی بازداشت شدگان در جریان انقلاب این کشور علیه خاندان آل خلیفه را آزاد و به پرونده شکنجه زندانیان رسیدگی کند .

شورای حقوق بشر سازمان ملل، نسبت به ادامه صدور احکام وحشیانه علیه مخالفان رژیم بحرین هشدار داده و از محروم کردن شهروندان این کشور از شناسنامه و تابعیت بحرینی به عنوان یک اقدام غیرقانونی نام بردند.

بیانیه مزبور تاکید کرد که باید به بازرسان سازمان ملل اجازه سفر به بحرین داده شود.

در همین راستا ˈاتحادیه اروپاˈ از مقامات بحرین خواست تا دفتری با اختیارات کامل برای کمیساریای عالی حقوق بشر در این کشور افتتاح کنند.

سازمانهای محلی در بحرین از محکوم کردن اقدامات رژیم آل خلیفه علیه شهروندان این کشور از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال کرده و از جامعه بین الملل خواستند تا برای پایان دادن به روند نقض حقوق بشر در بحرین و وادار کردن رژیم منامه به محترم شمردن معاهدات بین الملل هر چه سریعتر وارد عمل شود.

دیده بان حقوق بشر بحرین خاطرنشان کرد : بیانیه سازمان ملل یک اقدام عملی برای پشت سر گذاشتن محکومیت صرف است .

بحرین در سه سال گذشته با خیزش مردمی ناشی از ˈبیداری اسلامیˈ مواجه شده و رژیم آل خلیفه با کمک ارتش عربستان و نیروهای امنیتی امارات که در قالب ˈسپر جزیرهˈ به بحرین اعزام شده اند، تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور را به شدت سرکوب کرده و تعداد زیادی از انقلابیون را بدون محاکمه بازداشت و شکنجه کرده است .

خاورم ** 1487 **1651
کد N330762

وبگردی