آفتاب

لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی تصویب شد

لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به لایحه‌ی تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس ماده واحده این لایحه ، مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 82.12.20 به مدت 2 سال تمدید شد.

همچنین براساس تبره ذیل این ماده واحده دولت موظف است برای دائمی شدن این قانون اقدامات قانونی لازم را ظرف یک سال از تاریخ تصویب به عمل آورد.

بنابراین پس از اظهارات موافقان و مخالفان ، کلیات این لایحه با 153 رای موافق، 15 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید و پس از آن نیز با توجه به این که پیشنهادات در مورد حذف تبصره ماده واحده مورد موافقت قرار نگرفت جزییات این لایحه نیز با 135 رای موافق، 6 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده‌ی حاضر به تصویب رسید.

لازم به ذکر است در جریان رسیدگی به لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدامی نیروی انتظامی، حاجی دلیگانی، جهانگیرزاده و کاتب به عنوان مخالف صحبت کرده و سید هادی حسینی ، محمد اسماعیلی و شهباز حسن پور در موافقت با این لایحه به ایراد سخن پرداختند.

همچنین محمد مهدی مفتح در اخطاری با استناد به ماده 167 و تبصره 2 آیین نامه داخلی مجلس گفت: وقتی مدت اجرای قانونی سپری می‌شود دیگر اعتبار قانونی ندارد بنابراین تمدید چیزی که اعتبار قانونی ندارد از این طریق ممکن نیست. لذا هیات رئیسه موظف بوده با توجه به ارجاع مصوبه کمیسیون به هیات رئیسه ترتیبی اتخاذ کند تا این مساله زودتر در دستور کار قرار گیرد. بر همین اساس لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: به دلیل کثرت موضوعات دردستور این مساله عقب افتاده است.

به گزارش ایسنا ایرج ندیمی نماینده‌ی مردم لاریجان در مجلس نیز در جریان رسیدگی به این موضوع در تذکری با استناد به اصل 88 قانون اساسی گفت: تمدید مکرر موضوعی عرف است ولی این که آیا می‌توانیم بیش از یک بار طرح یا لایحه ای را تمدید کنیم مشخص نیست. آیا دلیلی در قانون اساسی وجود دارد که بیش از یک بار امکان تمدید باشد.

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: قانون اساسی منعی ندارد و شورای نگهبان نیز مواردی را که ما تکذیب کردیم تایید کرده است.

انتهای پیام

کد N330241

وبگردی