آفتاب

آمریکا هیاتی برای بررسی اوضاع امنیتی عراق به بغداد اعزام می کند

آمریکا هیاتی برای بررسی اوضاع امنیتی عراق به بغداد اعزام می کند

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک هیات آمریکایی به زودی برای بررسی روند رو به فزاینده تهدیدات گروه تروریستی داعش در استان های الانبار و نینوا به بغداد اعزام می شود.

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈالمسلهˈ، ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گفت: ˈبریت مک گورکˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز از اربیل راهی بغداد می شود تا با مسوولان عراقی در خصوص روند رو به افزایش تهدیدات گروه تروریستی داعش و پیامدهای آن بر استان الانبار و نینوا گفت وگو و تبادل نظر کند.

وی در این بیانیه افزود: ما گزارش های مربوط به حملات گسترده عناصر مسلح داعش به سراسر عراق به ویژه شهر موصل را از نزدیک دنبال می کنیم و اوضاع امنیتی در این شهر همچنان در حال تغییر و دگرگونی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که گروه تروریستی داعش خطر جدی برای عراق به شمار می رود و ما برای بررسی و گفت و گو در این موضوع هیاتی را به بغداد اعزام می کنیم.

شهر موصل عراق که از شهرهای بزرگ این کشور به شمار می رود و از صبح روز جمعه گذشته صحنه درگیری های شدید بین تروریست های داعش با نیروهای ارتش عراق بود، شب گذشته (دوشنبه) به طور کامل سقوط کرد.

براساس این گزارش ، استانداری نینوا، فرودگاه موصل، مراکز امنیتی و ادارات و ساختمان دو شبکه ماهواره ای ˈسما الموصلˈ و ˈنینوای الغدˈ به تصرف کامل عناصر تروریستی داعش درآمده است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در پی اوضاع وخیم امنیتی در کشور، حالت فوق العاده و بسیج عمومی در کشور اعلام کرده است.

مترجمام**9329**1010
کد N329578

وبگردی