آفتاب

هلند، پل تجاری برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

هلند، پل تجاری برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی

بیروت – ایرنا – سفیر هلند نزد رژیم صهیونیستی فاش کرد که برخی کشورهای عربی و اسلامی و این رژیم از طریق هلند روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی برقرار کرده اند.

به گزارش ایرنا، « کایبر فالدکامب» روز سه شنبه در گفت وگو رادیو رژیم صهیونیستی افزود که هلند اکنون پل تجاری و اقتصادی بین این رژیم و برخی کشورهای عربی و اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مالزی ، اندونزی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که با اسراییل روابط دیپلماتیک ندارند از طریق هلند مناسبات اقتصادی و تجاری برقرار کرده اند.

سفیر هلند با بیان اینکه« دولت هلند تحریم شرکت های این کشورعلیه برخی بانک های اسراییلی را لغو کرده است»، اضافه کرد: پارلمان هلند طرحی را با اکثریت تصویب می کند تا روابط اقتصادی و تجاری با اسراییل تقویت شود.

فالدکامب گفت: اگر چه دولت هلند همچنان جنبش حماس را یک سازمان تروریستی می داند اما دولت توافقی جدید فلسطینی متشکل از حماس و فتح را دولتی عملگرا می داند و بعداز ارزیابی فعالیت هایش در باره همکاری با آن تصمیم می گیرد.

اخیرا ، روابط گسترده تجاری بین کشور مغرب و رژیم صهیونیستی که موجب اشباع بازار مغرب از کالاهای ساخت این رژیم شده بود، فاش شده بود.

خاورم ** 1324
کد N329149

وبگردی