آفتاب

نماینده بیرجند: نباید باند بازی ملاک انتصاب قرار بگیرد

نماینده بیرجند: نباید باند بازی ملاک انتصاب قرار بگیرد

نماینده مردم بیرجند در نطق میان دستور خود ضمن تاکید بر لزوم توجه به سیاست‌های فرهنگی در کشور خواهان شایسته‌سالاری در انتصابات شد و گفت: نباید باندبازی ملاک انتصاب افراد باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند در نطق میان دستور امروز خود ضمن تبریک نیمه شعبان بر لزوم توجه جدی به جوانان تاکید کرد و گفت: تهاجم فرهنگی، تورم،‌ بیکاری، ندانم کاری برخی مسوولین دست در دست هم داده تا مانع پیشرفت جوانان شود. مسوولان باید فکری به حال جوانان و مردم محروم بکنند.

عبادی ادامه داد: تورم کمر محرومان را شکسته است و باید به کم کردن فشار اقتصادی از دوش مردم توجه خاص بشود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی و انقلابی دغدغه ملت و مردم است مسوولان نباید سخنانی بر زبان جاری کنند که با دغدغه‌ها فرهنگی ما مغایرت داشته باشد وزارت ارشاد و صدا و سیما و سازمان تبلیغات اعلام کنند که برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب، کار و قانون‌گرایی چه کرده‌اند گزارش بدهند که برای تقویت سبک زندگی اسلامی چه کرده‌اند؟

نماینده بیرجند خطاب به وزیر ارشاد گفت: وزیر ارشاد باید توضیح دهد که آیا آنقدر که در مورد فیسبوک فریاد زده است در مورد فرهنگ حجاب و سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر هم سخن گفته است یا خیر؟

عبادی با اشاره به مذاکره ایران با غرب و به خصوص آمریکا گفت: آمریکا این موضوع را در نظر داشته باشد که اگر به زیاده‌خواهی‌ها خود و محدود کردن توانمندی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه دهد ما به عنوان نمایندگان ملت ایران، دولت را موظف خواهیم کرد با سرعت بیشتری نسبت به گذشته همه ظرفیتهای هسته‌ای کشور را فعال کند.

وی با انتقاد از شیوع رانت و مفاسد اقتصادی در کشور گفت: این وضعیت برای جامعه و نظام اسلامی ما بسیار مهم است سران سه قوه و متولیان امور بین این مسائل فارغ است دغدغه‌های باندی نگاه کنند و مرتکبان را به سرعت مجازات کنند پرونده مربوط به رانت 83 میلیون یوروی و پرونده مربوط به رانت 650 میلیون یوروی نیاز به بررسی دقیق دارد. خطر انحصار در بازار کالاهای اساسی به حدی است که نسبت به رانتهای بسیار کوچک هم باید حساس باشد چه برسد به پرونده‌های بزرگ.

نماینده مردم بیرجند با تاکید بر اینکه لازم است آنچه که دیوان محاسبات و دادستانی دیوان کل کشور پیگیری کرده است اعلام کند گفت: آقای رییس جمهور استان خراسان جنوبی بسیار محروم هستند در حالی که برخی استانها از راه آهن جاده دو بانده و صنایع برخوردارند خراسان جنوبی دچار بی‌آبی است.

وی با انتقاد از اینکه تعداد زیادی در روستاها در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود گفت: این وزارت نیرو هنوز طرحی برای مدیریت آب ارائه نکرده سردرگمی وزارت نیرو قابل تحمل نیست و ما به وزیر نیرو هشدار می‌دهیم اگر نسبت به انتقال آب به خراسان جنوبی کوتاهی کند باید منتظر عواقب آن باشد.

عبادی با انتقاد از اینکه شرق کشور فاقد راه‌آهن است خطاب به رییس جمهور گفت: نسبت به اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند تسریع کنید. وزیر راه نسبت به وعده‌های که به نمایندگان داده‌اند پایبند باشند وگرنه باید منتظر عواقب آن باشید. استان خراسان جنوبی از نظر صنعت هم وضعیت خوبی هم ندارد و انتظار داریم که این مشکلات به سرعت برطرف شود.

نماینده خراسان جنوبی همچنین خواهان دقت در جابه‌جایی مسوولان شد گفت: باید شایسته‌سالاری رعایت شود نباید باندبازی ملاک قرار بگیرد چرا که این برخلاف عهدی است که دولت با مردم بسته است.

انتهای پیام

کد N328379

وبگردی