آفتاب
به دعوت رسمی رییس جمهوری ترکیه/

روحانی وارد آنکارا شد

روحانی وارد آنکارا شد

آنکارا- ایرنا- ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه به دعوت رسمی رییس جمهوری ترکیه در صدر هیاتی بلند پایه برای دیدار و گفت وگو با مقامات این کشور وارد آنکارا شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه آنکارا مورد استقبال ˈ جودت یلمازˈ وزیر توسعه، مسوولان وزارت امور خارجه ترکیه ، ˈملیح گوکچک ˈ شهردار آنکارا ، ˈعلیرضا بیکدلی ˈ سفیر ایران در ترکیه ، کارکنان سفارت و روسای نهادهای ایرانی در آنکارا قرار گرفت.

رییس جمهوری ایران در سفر رسمی دو روزه خود به آنکارا با ˈعبدالله گلˈ و ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری و نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

شرکت در ضیافت ناهار و شام نخست وزیر و رییس جمهوری ترکیه ، دیدار با ایرانیان مقیم و برخی از تجار و بازرگانان ، شرکت در مراسم گشایش ˈشورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیهˈ، حضور در اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه و نشست رسانه ای با برخی مدیران رسانه های ترکیه از دیگر برنامه های رییس جمهوری ایران در این سفر خواهد بود.

در این سفر، اسنادی در بخش های فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و در حوزه های ساخت مشترک فیلم، همکاری در حوزه گردشگری ، پست و تلگراف ، گمرک و استاندارد بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.

همچنین در بخش سیاسی در پایان نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه دستاوردهای این نشست در بیانیه ای مشترک منتشر خواهد شد.

خاورم 2010 ** 230**7074**1446
کد N325532

وبگردی