آفتاب

تانکر سوخت ناتو را درجنوب غرب پاکستان به آتش کشیده شد

تانکر سوخت ناتو را درجنوب غرب پاکستان به آتش کشیده شد

اسلام آباد - ایرنا - تانکر سوخت رسان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان مورد هدف مهاجمان ناشناس قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

به گزارش ایرنا، ˈنور محمد باریچˈ افسر ارشد پلیس ایالت بلوچستان در گفت وگو با خبرنگاران در باره این حادثه گفت: مهاجمان ناشناس امروز با حمله موشکی آرپی جی هفت و تیراندازی در نزدیکی بخش ˈدیره الله یارˈ از توابع منطقه ˈجعفرآبادˈ این ایالت به کاروان تانکرهای سوخت رسان نیروهای ناتو حمله کردند.

در این حمله یک خودروی متعلق به ناتو را به آتش کشیده شد.

این حمله منجر به مسدود شدن بزرگراه کویته به کراچی و جاده های متصل با مناطق مجاور شد.

مقام پلیس خاطر نشان کرد: افراد مسلح پس از حمله به تانکر سوخت رسان ناتو که بطرف افغانستان در حرکت بود، بسرعت از محل حادثه متواری شدند.

وی افزود: در این حادثه به هیچ یک از رانندگان و افراد محلی آسیبی وارد نشده است.

حملات شبه نظامیان به خودروهای تدارکاتی نیروهای ناتو در مناطق مختلف پاکستان در حالی انجام می شود که قرار است نیروهای نظامی خارجی به سرپرستی آمریکا در پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترک کنند.

معمولا حمله به خودروهای ناتو از زمان بازگشایی مسیرهای زمینی پاکستان به سوی نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان توسط شبه نظامیان تحریک طالبان و گروههای جدایی طلب بلوچ صورت می گیرد.

مسیر زمینی عبور این کامیون ها که حامل تجهیزات و تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان است، هفت ماه در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در آذرماه 90 در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور مسدود شده بود.

دولت پاکستان در 13تیر 1391 (سوم ژوئیه 2012) درپی عذرخواهی ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر وقت امور خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی ؛ اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان های ناتو کرد.

پیش تر حرکت خودروهای تدارکاتی ناتو به افغانستان از طریق پایانه مرزی ˈتورخمˈ واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان پس از سه ماه توقف به علت اعتراض ها و تحصن هواداران حزب تحریک انصاف که حزب حاکم در ایالت خیبر پاکستان است، اسفند 92 مجددا از سرگرفته شد.

حامیان حزب ˈتحریک انصافˈ و حزب ˈجماعت اسلامیˈ که از احزاب ائتلافی دولت ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان هستند، به مدت 96 روز اجازه حرکت خودروهای ناتو را در اعتراض به تداوم حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی به سوی مرز تورخم در شمال غرب پاکستان برای ورود به خاک افغانستان ندادند.

آساق ** ش.ا.ر ** 275 **
کد N324587

وبگردی