آفتاب

سیاست دوگانه انگلیس در قبال زنان داد حقوق‌ بشری‌ها را درآورد

سیاست دوگانه انگلیس در قبال زنان داد حقوق‌ بشری‌ها را درآورد

دولت انگلیس در شرایطی میزبان نشست جهانی مقابله با خشونت‌های جنسی شده است که زنان پناهجوی خارجی در خاک این کشور از این مساله رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، دولت لندن به "ریاکاری" متهم شده است؛ در حالی که زنان مهاجر قربانی تجاوز در این کشور از هیچ حمایتی برخوردار نیستند، لندن میزبان نشستی شده که محوریتش مقابله با خشونت‌های جنسی است.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و آنجلینا جولی، نماینده ویژه کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور پناهندگان قرار است مشترکا این نشست را که از روز سه شنبه آغاز می‌شود، اداره کنند و قصد دارند تا گامی اساسی برای مقابله با خشونت جنسی در درگیری‌ها بر دارند.

با این حال منابعی در آژانس پناهندگان سازمان ملل و نیز موسسه‌های خیریه که با پناهجویان و یا قربانیان شکنجه‌ همکاری می‌کنند، در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند چرا که اداره مهاجرت و مقام‌های وزارت کشور انگلیس نتوانسته‌اند به پرونده زنانی که قربانی خشونت جنسی بوده‌اند و به عنوان آواره جنگی به انگلیس آمده‌اند، رسیدگی کنند.

آنامو سگریو، مدیر حمایت از زنان در شورای پناهجویان گفت: این دورویی دولت انگلیس را نشان می‌دهد چرا که وزارت امور خارجه این کشور متعهد می‌شود استفاده از تجاوز را به عنوان یک سلاح در جنگ متوقف کند اما وزارت کشور انگلیس با بی‌دقتی با قربانیان برخورد می‌کند.

وی افزود: این نشست نشان دهنده این است که تفکر مشترکی برای مقابله با خشونت جنسی علیه زنان وجود ندارد. این‌ها هم از همان زنان هستند. از یک طرف شما پیشرفت‌های خوبی را در مناطق درگیر خارجی داشته‌اید اما زمانی که همان قربانیان به سواحل انگلیس می‌رسند، داستان کاملا فرق می‌کند. غالبا به حرف زنان اطمینان نمی‌شود و در عوض اینکه حمایت شوند، آن‌ها بیشتر از این سیستم مهاجرتی شوکه می‌شوند. لازم است که دولت انگلیس همانطور که در خارج رفتار می‌کند در داخل با این مساله برخورد کند و از بازماندگان خشونت جنسی محافظت کند.

انتهای پیام

کد N323568

وبگردی