آفتاب

یک مقام ارشد آمریکایی: گفت‌وگوی ایران و آمریکا "فرصت مناسبی" برای پیشبرد مذاکرات است

یک مقام ارشد آمریکایی: گفت‌وگوی ایران و آمریکا "فرصت مناسبی" برای پیشبرد مذاکرات است

یک مقام مسوول آمریکایی گفت که گفت‌وگوی دو جانبه میان ایران و آمریکا "فرصت مناسبی" را برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با گروه‌های بزرگ فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامی از او فاش نشود، بیان کرد: این رایزنی‌ها در مرحله مهمی از مذاکرات انجام می‌شود.

بنابر گزارش روزنامه لبنانی النهار، وی افزود: از این رو "فرصت مناسبی" برای ما به منظور تبادل دیدگاه‌ها در چارچوب مذاکرات آتی گروه 1+5 در وین مطرح خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به منظور رایزنی‌های سیاسی تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات با کشورهای گروه 1+5 که قرار است در تاریخ 26 خرداد در وین از سرگرفته شود، گفت‌وگوهای دو جانبه بین هیات ایرانی و برخی کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونین وزیر برگزار خواهد شد.

در این چارچوب طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفت‌وگوهای دوجانبه با هیئت آمریکایی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، با هیات روسی در رم برگزار می‌گردد.

ملاقات با برخی هیات‌های دیگر نیز در دست تنظیم است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تائید کرد که معاونان وزارت خارجه آمریکا و ایران هفته جاری در ژنو دیدار خواهند کرد.

وی با اشاره به مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 در توئیتر خود نوشت: بیل برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن سرپرست هیات مذاکره کننده آمریکایی و جک سولیوان، مقام ارشد کاخ سفید این هفته در ژنو با مقامات ایرانی دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N322975

وبگردی