آفتاب
رئیسی در جمع خبرنگاران؛

نقش کادرسازی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای انقلاب بی‌بدیل بود

نقش کادرسازی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای انقلاب بی‌بدیل بود

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای کادرسازی در انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی داشت، وی بعد از جریان نخست وزیری، دانشگاه امام صادق(ع) را برای کادرسازی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: خبر سکته حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی برای همه نگران‌کننده بود، ما هم به عنوان ارادتمند به ایشان و کسی که در بخش های مختلف از جمله مجلس خبرگان رهبری در خدمت ایشان هستیم و نیز جامعه روحانیت مبارز که به عنوان عمودی برای جامعه روحانیت هستند بخصوص روحانیت متعهد و در خط ولایت نگران حال ایشان شدیم.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی و نقش ایشان در حوزه های مختلف گفت: نقش ایشان در بسیاری از حوزه ها بی‌بدیل است. حقیقتا ایشان در هر بخش و در هر مقطعی از انقلاب اسلامی که احساس وظیفه کردند با همه وزن خود به صحنه آمده و هیچ چیز جز حفظ انقلاب و حفظ ارزش ها و خط ولایت برایشان مطرح نبوده است.

رئیسی گفت: شاید برخی به ایشان خرده می گرفتند که اگر در فلان موقعیت موضع‌گیری کنید، شخصیت‌تان آسیب خواهد دید، اما ایشان همیشه در خلوت هم می فرمودند که امام(ره) به ما آموخته که تکلیف‌مدار باشیم و براساس تکلیف انجام وظیفه کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نقش ایشان نقش الگودهی به دیگران و بصیرت‌بخشی به دیگران بوده که بسیار ویژه و برجسته بوده است، ایشان چهره‌ای بودند که بر اساس تکلیف دیروز در کنار امام(ره) و امروز در کنار رهبری بودند و با تمام وجود به دنبال حفظ وحدت امت اسلامی هستند، از این رو بیماری وی باعث نگرانی همه شده است.

وی گفت: یکی از چهره های وحدت‌بخش در جامعه ما آیت‌الله مهدوی‌کنی هستند.

رئیسی با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی برای کادرسازی در انقلاب اسلامی افزود: بعد از جریان نخست وزیری ایشان ناباورانه کارها را رها کردند و دانشگاه امام صادق(ه) را برپا نمودند، آن زمان کسی باور نمی کرد که دانشگاه امام صادق(ع) چه تاثیری خواهد داشت و ایشان چه برنامه ای برای این دانشگاه دارند، غافل از اینکه ایشان بنا دارند برای نظام کادرسازی کنند، امروز بچه‌های دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی ایفای نقش کنند که حقیقتا ثمره کار آیت‌الله مهدوی‌کنی و کسانی است که در جریان این کادرسازی به ایشان کمک کردند.

معاون رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که ایشان به لطف خدا شفا یافته و جامعه اسلامی شاهد حضور اثربخش ایشان در کشور باشد.

به گزارش مهر، همچنین در چهارمین روز از بستری شدن آیت‌الله مهدوی‌کنی در بیمارستان، حجت‌الاسلام احمدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران از رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.

کد N321356

وبگردی