آفتاب

برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در نخجوان

برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در نخجوان

باکو - ایرنا - آیین بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد با حضور مقامات و شخصیت های سیاسی، دینی و فرهنگی در نخجوان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از باکو ، در این مراسم که در سرکنسولگری کشورمان در نخجوان برگزار شد، ˈمحمد تقی محمد علیˈ سرکنسول کشورمان ضمن تسلیت سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی به عنوان یک شخصیت بزرگ دینی و نیز به عنوان معمار انقلاب اسلامی در واقع احیاگر اسلام در عصر جدید بود و از این حیث حق بزرگی بر دوش همه مسلمانان جهان دارد.

وی گفت: امام راحل راه عزت مندی در جهان را به مردم و به ویژه مسلمانان آموخت.

در این مراسم پس از مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت، حجت الاسلام ˈافسر بیگیˈ از فضلای حوزه و دانشگاه به ذکر ماهیت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره ) اشاره کرد و گفت: ماهیت انقلاب اسلامی از دو بعد مردمی بودن و نقش گهربار رهبری آن حائز اهمیت است.

وی با ریشه یابی و تبیین علت اشتیاق و کنجکاوی روزافزون ملتها به شناخت پدیده پرقدرت و رو به پیشرفت جمهوری اسلامی، «شریعت اسلامی» و «مردم سالاری» برخاسته از این شریعت را دو پایه اصلی مکتب امام خمینی خواند و با تأکید بر وفاداری ملت و مسئولان به این نسخه «سیاسی ـ اجتماعی» نوین افزود: مزاحمت و سنگ اندازی های امریکا و کم رنگ شدن روحیه و جهت گیری نهضت امام بزرگوار، دو چالش اساسی است که ملت ایران با شناخت و غلبه بر آنها، راه پر افتخار و سعادت بخش امام راحل عظیم الشأن را ادامه خواهد داد.

وی جاذبه روزافزون امام خمینی و جمهوری اسلامی را در افکار عمومی ملتها به ویژه ملتهای مسلمان، واقعیتی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: 25 سال پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف مردم و بویژه جوانان و فرزانگان دنیای اسلام کنجکاوانه و مشتاقانه بدنبال آگاهی بیشتر از پدیده مردمسالاری دینی، نظریه ولایت فقیه و دیگر مسائل انقلاب اسلامی هستند.

در این مراسم همچنین مقاله ای در خصوص اندیشه های تابناک امام راحل و زندگانی آن شخصیت بزرگ تاریخی توسط یکی از شیعیان نخجوانی به زبان آذری قرائت شد.

خاورم ** 1206**1597
کد N319652

وبگردی