آفتاب

بیست وپنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) وکاشت 25 گل ایرانی در بوستانی درتونس

بیست وپنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) وکاشت 25 گل ایرانی در بوستانی درتونس

بیروت – ایرنا – همزمان با ایام بیست وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، 25 نوع گل ایرانی در بوستانی مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در تونس کاشته شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که همزمان با ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به تونس سفر کرده است، در مراسم کاشت این 25 گل ایرانی شرکت کرد.

دکتر «طیب بن میلاد» رییس انجمن محیط زیست منطقه کوهستانی و بسیار زیبای شاکر و همسرش بخشی از این منطقه را که در استان تونس و مشرف بر دریای مدیترانه است به نام بوستان حضرت فاطه زهرا اختصاص داده اند.

در مراسم کاشتن گل های ایرانی ، دکتر طیب بن میلاد به همراه کارکنان بوستان حضرت فاطمه زهرا (س) اشعاری را در مدح پیامبر اسلام (ص) همخوانی کردند.

حجت اسلام اختری علاوه بر گل های ایران دو اصله درخت را که از مدینه منوره و توسط همسر دکتر طیب به تونس آورده شده بود ، بنام حضرت زهرا(س) در این بوستان غرس کرد.

وی سخنانی با تقدیر از اهتمام دکتر طیب و همسرش، یاد و خاطره امام(ره)را گرامی داشت وبا اشاره به علاقه و ارادت شدید امام(ره) به حضرت زهرا (س)؛اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک این بوستان زیبا به کارگاه معرفت الهی تبدیل گردد تا در آن انسان های وارسته رائحه حدیث الثقلین را بخوبی ادراک واستشمام کنند.

دکتر طیب بن میلاد که ریاست بیمارستانی را هم در تونس هم بر عهده دارد با تجلیل از مقام امام خمینی (ره) وبیان خاطرات خود از دیداری که با ایشان در فرانسه داشته است از اهتمام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) قدردانی کرد.

وی گفت که کاشته شدن این 25 گل ایرانی در بوستانی در تونس هدیه ای مناسب از سوی ملت متمدن ومسلمان ایران به ملت باتمدن ومسلمان تونس است وامیدواریم عطر این گلها که معطر به رایحه محمدی(ص)است در همه جا فراگیر شود.

« صادق رمضانی گل افزانی » رایزن فرهنگی ایران نیز گفت که این گلها از چند شهرایران تهیه و به این انجمن تونسی هدیه شده است.

وی با تجلیل از تلاش ریاست انجمن محیط زیست تونس اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با پیگیری مسئولین ذیربط ایرانی نمادی از ایران مانند حافظیه ویا سردر مسجد جامع اصفهان در این منطقه ساخته شود.

این منطقه 17هزار هکتار مساحت و دو مالکیت خصوصی و دولتی دارد و توسط یونسکو وسازمان محیط زیست جهانی مورد حمایت قرار گرفته است.

کشورهای فرانسه، ترکیه وایران به درخواست مدیر انجمن یاد شده پاسخ مثبت داده اند وبا اهداء وکاشت انواع گل وبذرهای گیاهی در فضای اختصاص یافته ؛ محیطی بسیار زیبا را که می تواند در آینده به مکانی برای برگزاری اردوها و کارگاه های آموزشی در زمینه های هنری وسینمایی و....تبدیل گردد، ایجاد کرده اند.

خاورم ** 1324
کد N318906

وبگردی