آفتاب

گزارشی از بازدید هیأت پارلمانی ایرانی از حوزه‌های رأی‌گیری در حلب

گزارشی از بازدید هیأت پارلمانی ایرانی از حوزه‌های رأی‌گیری در حلب

در پی اعزام هیاتی از مجلس شورای اسلامی به سوریه جهت بازدید از حوزه‌های رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری گروهی از اعضای این هیات به سرپرستی امیر خجسته رییس کمیسیون شوراها جهت بازدید از حوزه‌های رای‌گیری در حلب صبح سه‌شنبه 13 خرداد وارد فرودگاه حلب شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به سوریه، این هیات مرکب از شاهین محمدصادقی، محمدباقر شریعتی، ابوالقاسم خسروی و محمد ابراهیم رضایی بود.

هیات پارلمانی کشورمان طی مدت اقامت خود در حلب ضمن بازدید از 12 حوزه رای‌گیری از مجروحان حملات تروریستی در بیمارستان‌های این شهر عیادت کردند.

در این بازدید جمع زیادی از مردم حلب که طی حملات خمپاره‌ای گروه تروریستی مجروح شده بودند از جمله از چند کودک عیادت کرد.

گفته می‌شود بیش از 40 تن از مردم حلب در این روز توسط حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به شهادت رسیده و جمع زیادی نیز مجروح شدند.

هدف این حملات تروریستی جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رای بود.

هیات پارلمانی ایرانی در حلب همچنین روز گذشته با جمع زیادی از نخبگان فرهنگی‌،علمی و سازمان‌های مردم نهاد و رهبران مذهبی مسیحیان و سایر مذاهب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

هیات ایرانی که در بدو ورود مورد استقبال مسئولان حلب قرار گرفته بود از چند مرکز علمی از جمله دانشگاه حلب بازدید کرد.

خجسته رئیس هیات اعزامی به حلب در گفت‌وگویی در این باره گفت: با وجود حملات متعدد خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی که با هدف جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رای صورت گرفت آنچه که در بازدید از حوزه‌های متعدد رای‌گیری مشهود بود شور و اشتیاق فوق‌العاده مردم حلب برای حضور در انتخابات و اعلام تنفر آنها از گروه‌های تروریستی از طریق حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود.

این نماینده مجلس افزود: حضور گسترده مردم حلب در پای صندوق‌های رای نشان از انزجار شدید مردم از گروه‌های تروریستی و تلاش برای تعیین سرنوشت کشورشان از طریق صندوق های رای دارد.

رییس هیات اعزامی پارلمانی به حلب فضای حاکم بر حلب را حمایت گسترده از دولت سوریه به ویژه رییس جمهور این کشور و تنفر از رفتارهای غیرانسانی گروه‌های تروریستی که با حمایت قدرت‌های جهانی و هم‌پیمانان منطقه‌ای شان صورت می‌گیرد دانست.

بر اساس این گزارش، در این بازدیدها و دیدارهای عمومی، مردم از حمایت‌ها و پشتیبانی دولت و ملت ایران از دولت و مردم مظلوم سوریه طی سالهای اخیر قدردانی کردند.

انتهای پیام

کد N318467

وبگردی