آفتاب

آلمان مساله جاسوسی آمریکا از مرکل را بررسی می‌کند

آلمان مساله جاسوسی آمریکا از مرکل را بررسی می‌کند

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که دادستان فدرال این کشور تصمیم گرفته تا تحقیقات جنایی را درباره شنود مکالمات تلفنی صدراعظم این کشور توسط آژانس امنیت ملی آمریکا انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه زوددویچه سایتونگ چاپ آلمان نوشت، پرونده جاسوسی گسترده از شهروندان آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا قرار است از جانب هارالد رانگه، دادستان فدرال آلمان مورد بررسی قرار گیرد و این فرد قصد دارد تا تحقیقات جنایی در این باره صورت دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت: تصمیم دادستان فدرال آلمان در تحقیق بر روی پرونده تلفن همراه آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور واکنشی به عصبانیت شهروندان آلمانی در پی افشای گزارش جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و داده‌های اینترنتی شهروندان آلمانی محسوب می‌شود.

این دادستان فدرال اعلام کرده که شواهد کافی درباره این مساله وجود ندارد اما تلاش می‌کند تا این پرونده را به سرانجام برساند.

این روزنامه آلمانی همچنین نوشت: به عقیده دادستان فدرال آلمان روند پیگیری و انجام تحقیقات جنایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی مرکل یک اقدام نمادین محسوب می‌شود چرا که جمع‌آوری شواهد و مدارک از فعالیت‌های این آژانس و همچنین مقر اطلاعات انگلیس در خاک آلمان غیرممکن است.

انتهای پیام

کد N318462

وبگردی