آفتاب

ادامه درگیری‌های مرزی پاکستان و افغانستان

ادامه درگیری‌های مرزی پاکستان و افغانستان

دولت اسلام آباد امروز (چهارشنبه) آنچه را که حملات بی‌دلیل علیه پاسگاه‌های پاکستان در مرز با افغانستان خواند، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ارتش پاکستان اعلام کرده که در جریان شلیک راکت از سوی سربازان افغان که اوایل امروز رخ داد، دو سرباز پاکستانی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند.

وزارت خارجه پاکستان نیز در گزارشی آورده است: دولت اسلام آباد این حملات بدون دلیل را محکوم می‌کند و این مساله را با ارسال بیانیه‌ای کتبی به سفارت افغانستان در اسلام ‌آباد اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این باره گفت: دولت اسلام آباد به تعهدات خود در حمایت از صلح و ثبات در افغانستان پایبند می‌ماند.

وزارت امور خارجه پاکستان با ذکر جزئیات حمله راکتی از جانب افغانستان اعلام کرد: دو ایستگاه مرزی پاکستان در منطقه قبیله‌نشین باجور مورد حمله قرار گرفت و در نتیجه این تیراندازی و شلیک راکت، دو سرباز پاکستانی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که این سومین حمله در 10 روز گذشته محسوب می‌شود اما هنوز طرف افغان هیچ واکنشی در این باره نداشته است.

در حمله روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام شد که نزدیک به 200 شبه‌نظامی طالبان پاکستان که هم اکنون در داخل افغانستان فعالیت می‌کنند، حملاتی را علیه پست‌های مرزی باجور صورت دادند که در طی آن یک سرباز کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، مقام‌های افغان نیز اعلام کردند: درپی شلیک راکت‌های پاکستانی به سمت ولایت کنر در افغانستان، شش تن کشته شدند.

این حملات زمانی رخ داده که برقراری روابط بین پاکستان و افغانستان در زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن در افغانستان ضرورت زیادی دارد.

انتهای پیام

کد N318407

وبگردی