آفتاب

نماینده مجلس: امام (ره) منادی وحدت در جهان بود

نماینده مجلس: امام (ره) منادی وحدت در جهان بود

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب در ارومیه گفت: امام خمینی (ره) منادی وحدت در جهان بود.

نادر قاضی پور شامگاه سه شنبه در این مراسم که به همت مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی و با حضور جمعی از علمای اهل سنت و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مسجد امام شافعی این شهر ترتیب یافت افزود: معمار کبیر انقلاب از همان آغاز نخستین کلمه ای که پس از تشکیل حکومت اسلامی بر زبان جاری ساخت تاکید بر وحدت کلمه بود.

وی اظهار کرد: امام (ره) اعتقاد داشتند وحدت و اتحاد می تواند دژی مستحکم در برابر مخالفان نظام و انقلاب باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: امام راحل در اوج قدرت ابرقدرتهایی چون آمریکا، انقلابی بی نظیر در جهان خلق و رهبری کرد و مهمتر از همه توانست با انقلاب خود ذهن قدرتهای جهان را به حرکت در آورده و آنها را نسبت به آینده خویش واقف سازد.

قاضی پور به وحدت تحسین برانگیز اهل سنت و تشیع در این منطقه اشاره کرد و گفت: روحانیت اهل سنت در تحقق بخشیدن به وحدت و همدلی بین شیعه و سنی همواره پیشتاز بوده اند.

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: روزگاری دشمن برای ساقط کردن نظام و انقلاب، مواد مخدر و ماهواره را محور قرار داده بود ولی امروز سبک مقابله خود با انقلاب اسلامی را عوض کرده و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را به عنوان وسیله ای برای نابودی نظام در پیش گرفته است.

وی افزود: امروز از مجلس ایران اختلاف شیعه و سنی به گوش نمی رسد بلکه امروز مساله انقلاب و ضد انقلاب مطرح است و هرکس چه شیعه و چه سنی ضد انقلاب باشد دشمن نظام است.

قاضی پور ادامه داد: روحانیت اهل سنت زحمتکش ترین قشر جامعه هستند آنها در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با جان و دل از سرزمین خود دفاع کردند و این دفاع آنها ستودنی است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در آغاز این مراسم با تسلیت سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل گفت: امام (ره) از شخصیتهای بی نظیر و تکرار نشدنی تاریخ است و پیوسته جاودانه خواهد ماند.

ملا عبدالقادر بیضاوی افزود: امام راحل بنیانگذار حکومت و مکتبی است که امروز به الگوی ملتهای جهان تبدیل شده است.

8135/581/ 1495
کد N317971

وبگردی