آفتاب
جهانگیری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی:

بازنگری در آیین نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی ضروری است

بازنگری در آیین نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی ضروری است

نباید نسبت به علم بیوتکنولوژی بی‌تفاوت باشیم و در کار متخصصین و فعالان این بخش محدودیت ایجاد کنیم.

معاون اول رییس جمهوری بر لزوم بازنگری در آیین‌نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی تاکید کرد و از دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط خواست ظرف مدت دو ماه این آیین‌نامه را مورد بررسی قرار داده و نتایج را برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارایه دهند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی افزود: نباید نسبت به علم بیوتکنولوژی بی‌تفاوت باشیم و در کار متخصصین و فعالان این بخش محدودیت ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: البته باید خطرات و تهدیدات احتمالی آن را نیز مدنظر قرار دهیم و به دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر بخش‌های ذی ربط نیز توجه ویژه داشته باشیم.

در این جلسه که رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انجمن‌های علمی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی در یک سال گذشته ارایه شد.

در این نشست همچنین مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، در خصوص آیین‌نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی که در اواخر دولت گذشته تهیه شده بود، به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد این آیین نامه پس از بررسی‌های تخصصی و بازنگری، در جلسات آتی شورا مطرح شود.

کد N317817

وبگردی