آفتاب

انصاری: مفتخریم که مسوول اجرایی کشور از شاگردان برجسته امام(ره) است

انصاری: مفتخریم که مسوول اجرایی کشور از شاگردان برجسته امام(ره) است

رییس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام، انقلاب را با تدبیر به پیش برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدعلی انصاری در دیدار مهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که انقلاب و نهضت اسلامی طی کرده است، اظهار کرد: دشمنان ما در این مدت دو قضاوت ناروا نسبت به انقلاب و امام روا داشتند؛ قضاوت ناروای اول این بود که ما را متهم به افراطی‌گری، جنگ، خشونت و حرکت برخلاف مسیر خواسته‌های جهانیان می‌کردند و از سوی دیگر انقلاب ما را همواره رو به زوال می‌دانستند اما برخلاف این تحلیل‌ها ما شاهد شکوفایی، عظمت و اقتدار فرهنگی و سیاسی کشور و گسترش اندیشه‌های امام(ره) بوده‌ایم.

وی در ادامه با طرح این پرسش که «علت اصلی مقاومت و پیروزی ملت ایران چه بوده و امام(ره) را چه رمزی پیروز کرد؟» ادامه داد: امام(ره) علی‌رغم این‌که یک رهبر انقلابی بود و یک مبارز همیشه در صحنه بود، اما هیچگاه و در هیچ صحنه‌ای از مبارزه، انقلاب، پیروزی، صلح و حاکمیت از دایره تدبیر، عقل، اندیشه و اتکا به خردجمعی جامعه بیرون نرفت و این مهم‌ترین رمزی بود که امام(ره) از مکتب انبیاء و بشریت آموخت که برای رسیدن به اهداف با تدبیر عمل کند.

وی با بیان این‌که «امام انقلاب را با تدبیر پیش برد»، گفت: در زمان مبارزه امام و مردم دوران‌های سختی را پشت سر گذاشتند ولی هیچگاه امید در دل ملت ایران و امام(ره) خاموش نشد و همواره امید به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ فراروی ملت ماست.

رییس ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما امروز افتخار می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت اجرایی کشور به دست رییس‌جمهوری است که ایشان از شاگردان برجسته، نامی و تاریخی حضرت امام هستند. از چهره‌های شاخص فرهنگی، فکری و سیاسی هستند که در صحنه سیاست و مبارزه کارآزموده هستند.

انتهای پیام

کد N317417

وبگردی