آفتاب
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

عدم پیش بینی طوفان در پایتخت تا ساعاتی دیگر/ برخی سایتها دنبال مخاطب هستند

عدم پیش بینی طوفان در پایتخت تا ساعاتی دیگر/ برخی سایتها دنبال مخاطب هستند

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سازمان تنها شرایط ناپایدار را برای عصر امروز و فردا و همچنین احتمال وزش باد شدید را پیش بینی کرده، گفت: هیچ گونه پیش بینی در سازمان هواشناسی مبنی بر بروز طوفان مانند روز گذشته در پایتخت نشده و تنها برخی سایت ها با دادن این گونه خبرها به دنبال بیننده می گردند.

محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اینکه گفته می شود روز گذشته بروز طوفان در پایتخت از طریق تصاویر ماهواره ای و رادارها رصد شده، درست است اما این تنها یک ساعت پیش از بروز طوفان امکان پذیر بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته یک شبکه رادیویی و یا تلویزیونی در اختیار سازمان هواشناسی برای اعلام آنلاین چنین رخدادهایی قرار دارد، اظهار داشت: اما در کشور ما چنین امکانی مهیا نیست.

به گفته وی، با این حال روز گذشته سازمان هواشناسی بلافاصله پس از مشاهده تصاویر ماهواره ای و اطلاعات رادارها به دستگاههای مربوطه از جمله ستاد بحران، هلال احمر و شهرداری اطلاع رسانی کرده بود.

اصغری تصریح کرد: از آنجایی که چنین اتفاقاتی در کشور ما هر 50 سال یکبار ممکن است رخ دهد، سرمایه گذاری برای راه اندازی شبکه های مستقل در اختیار سازمان هواشناسی برای اطلاع رسانی جدی گرفته نمی شود در حالیکه در کشوری مانند آمریکا که در سال 20 تا 30 مورد طوفان رخ می دهد چنین سرمایه گذاری هایی به راحتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با اظهارات غیرعلمی سعی در مخدوش کردن افکار عمومی دارند، تاکید کرد: سازمان هواشناسی به صورت شفاف و بدون درگیر شدن با مسائل سیاسی اطلاع رسانی در خصوص سامانه های جوی را با امکاناتی که در اختیار دارد به نحو احسن انجام می دهد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، پیش بینی طوفانی در حد و اندازه طوفان روز گذشته پایتخت نه تنها در کشور ما که در هیچ کشور پیشرفته ای و با امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته تر، زودتر از 2-3 ساعت قبل امکان پذیر نیست.

اصغری در خصوص اینکه از صبح امروز سایت ها و خبرگزاری های مختلف اخباری را به نقل از کارشناس مختلف سازمان هواشناسی پیش بینی های ضد و نقیضی در خصوص بروز طوفان و ساعات احتمالی آن در پایتخت منتشر کرده اند، گفت: به هیچ عنوان هیچ یک از کارشناسان سازمان هواشناسی از صبح امروز خبری در خصوص احتمال بروز طوفانی مانند روز گذشته اعلام نکرده اند در حالی که حتی برخی از سایت ها به نقل از اینجانب نیز چنین خبرهایی را داده اند که به نظر می رسد تنها به دنبال جلب بیننده برای سایت خود هستند.

کد N317249

وبگردی