آفتاب

اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره مراسم 15 خرداد

اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره مراسم 15 خرداد

مراسم پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با سخنرانی آیت‌الله حاج سید هاشم حسینی بوشهری و مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت روز پنج‌شنبه - 15 خردادماه - در مهدیه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و شهدای گلگون‌کفن آن، از عموم امت شهید‌پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه عاشقان و شیفتگان مکتب نورانی امام خمینی (ره) دعوت کرد تا با حضور پرشور و گسترده خود در "ویژه مراسم پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد" بار دیگر سند پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر و میثاقی دوباره با امام و رهبری را امضاء نموده و پیوند مقدس و ناگسستنی میان امام و امت را به اثبات رسانند.

مراسم ویژه پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با سخنرانی آیت‌الله حاج سید هاشم حسینی بوشهری و مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت روز پنج شنبه 15/3/1393 از ساعت 11:00 صبح الی 13:00 با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشگری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی در مهدیه بزرگ تهران ( واقع در خیابان حضرت ولی عصر عجل الله برگزار می‌شود.

قیام حماسه آفرین پانزدهم خرداد 1342، سرچشمه زلال انقلاب اسلامی و سرآغازی برای شکوفایی اسلام، استقلال و آزادی ملت مبارز ایران اسلامی است که مسیری پانزده ساله را تا بیست و دوم بهمن 1357 طی کرده است. قیام خونین مردم مسلمان و مبارز ایران در پانزدهم خرداد علیه طاغوتیان زمان، نشانی دیرینه از استواری بیعت راستین مردم با اسلام ، ولایت و روحانیت و سندی گویا از پیوند ناگسستنی امام و امت در جامعه ولایی است.

پانزدهم خرداد یادآور قیام باشکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی - انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود و حماسه‌ای از جنس قیام عاشورای حسینی را در جلوی چشمان بشریت خلق کرد.

به درستی که قیام خونین و تاریخ‌ساز پانزدهم خرداد نقطه عطفی در نهضت بزرگ اسلامی و نقطه آغازینی در خیزش موج بیداری و حرکت های اسلامی توده های مردمی در عصر حاضر بود.

پانزدهم خرداد شروع حرکتی بزرگ و استراتژیک، نهضتی عظیم و کم نظیر در طول تاریخ معاصر بشری بود که 15 سال بعد موجب متولد شدن اولین مولود خود یعنی پیروزی نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران با آرای بالای 98 درصد شد. حرکت و قیامی که نمایش پیوندی عمیق و ناگسستنی میان امت با ولایت و امامت جامعه و همراهی گستردۀ توده های مختلف مردم با روحانیون در صحنه اجتماع و سیاست بود و به تمامی ناباوران کوردل تاریخ و استکبار جهانی و تمامی سردمداران کفر و الحاد، درسی بزرگ و عبرتی جاودان از قدرت سلاح ایمان در برابر قدرت های ضعیف مادی داد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این بیانیه با دعوت از آحاد مردم، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی برای حضور پرشور و گسترده در ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد یاد آور شده است: اینک پانزدهم خردادی دیگر فرا می‌رسد و در پنجاه و یکمین سالگرد قیام حماسه‌ساز یوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 گردهم می‌آئیم تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر بیعتی مجدد با آرمان‌های والامقام امام و رهبری و راه ، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر آن روح بلند دوران داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N316691

وبگردی