آفتاب

طوفان تهران، تغییرات جوی در مقیاس کوچک بود ‌

طوفان تهران، تغییرات جوی در مقیاس کوچک بود ‌

رییس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به طوفان روز گذشته پایتخت، گفت: این نوع تغییرات در فصل بهار در مقیاس کوچک اتفاق می‌افتد.

"احد یاغموری"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان اینکه تغییرات جوی رخ داده در فصل بهار در مقیاس‌های کوچک اتفاق می‌افتد، افزود: به طور مثال، طوفان دیروز در تهران فقط در محدود پایتخت رخ داده و به عینه دیدیم که هیچ تأثیری در استان‌های هم‌جوار به ویژه البرز نداشت، به همین خاطر این نوع تغییرات جوی در این فصل از سال در محدوده جغرافیایی با مقیاس کمتر رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های امروز برای زنجان، وزش باد بوده که سرعت این پدیده افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: دمای زنجان از فردا (14 خرداد) در حدود 5 درجه خنک‌تر خواهد شد که این روند به صورت موقت بوده، اما در طول روز ادامه خواهد داشت.

این مسوول با یادآوری اینکه دمای هوای زنجان مجدداً از روز پنج‌شنبه به حالت پایدار خواهد رسید، اظهار کرد: برای روز 15 خرداد پیش‌بینی بارندگی در استان نشده است، اما از اواخر روز جمعه (16 خرداد) بر میزان ابرها افزوده خواهد شد.

یاغموری با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته دمای هوای شهر زنجان حداقل 14 و حداکثر 28 درجه گزارش شده است، ادامه داد: این در حالی است که طبق گزارش‌های رسیده از مراکز شهرستان‌های استان، کمینیه دما مربوط به خرم‌دره با 12 درجه و بیشینه دما نیز با 33 درجه مربوط به شهر آب‌بر است.

رییس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان 20 درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته، یک درجه خنک‌تر شده است.

انتهای پیام

کد N316400

وبگردی