آفتاب
پس از فرافکنی های نتانیاهو/

جان کری درباره حضور حماس در دولت فلسطین هشدار داد

جان کری درباره حضور حماس در دولت فلسطین هشدار داد

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با رئیس تشکیلات خودگردان در مورد تشکیل دولت آتی فلسطین با حضور جنبش حماس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری" در گفتگوی تلفنی با "ابومازن" ضمن اعلام هشدار و بیان نگرانی در مورد توافق حماس و فتح و تشکیل دولت آتی فلسطین از سوی این دو گروه، گفت : دولت جدید فلسطین باید به تعهدات خود در زمینه پرهیر از خشونت(مقاومت علیه اشغالگران قدس)، به رسمیت شناختن کشور یهودی اسرائیل و توافقات قبلی عمل کند.

این اظهارات جان کری در حالی بیان می شود که روز گذشته "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مورد تشکیل دولت فلسطی با حضور نمایندگان حماس هشدار داده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای جهان هشدار داد که در به رسمیت شناختن دولت متحد فلسطین عجله نکنند و دولتی را که حماس جزئی از آن است، به رسمیت نشناسند.

در ابتدای اردیبهشت ماه رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی اعلام کرده بود که از روز دوشنبه، ۱۲ خرداد ماه، در فلسطین دولت متحد به وجود خواهد آمد. ابومازن در توصیف این دولت گفته بود که وزرایی مستقل در آن حضور خواهند داشت و تنها مقاصد سیاسی مورد نظر رئیس‌ تشکیلات خودگردان پیگیری خواهد شد.

در همین رابطه ابومازن روز گذشته اعلام کرد که تل آویو به آنها گفته اگر این دولت تشکیل شود، آن را تحریم خواهند کرد.

حماس و فتح پس از ماهها گمانه زنی در ماه آوریل با هم پیمان آشتی امضا کردند. گفته می شود سه وزیر از  حماس در این دولت حضور خواهند داشت. 

کد N314123

وبگردی