آفتاب

رعایت بهداشت فردی تنها راه مقابله با کرونا ویروس

رعایت بهداشت فردی تنها راه مقابله با کرونا ویروس

‌رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد گفت: رعایت بهداشت فردی تنها راه مقابله با کرونا ویروس است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، «سیداحمد هاشمی» با بیان اینکه برای درمان مبتلایان به این ویروس دارویی توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: بهداشت فردی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها تنها دارو برای درمان مبتلایان به این ویروس است.

وی ادامه داد: کرونا ویروس یکی از عوامل سرماخوردگی است که با تغییر ژنتیکی به بافت ریه و سیستم حیاتی حمله می‌کند و سبب مرگ و میر می‌شود.

‌رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: این ویروس در خاورمیانه به خصوص در شبه جزیره‌ی عربی از جمله عربستان، کویت و دبی از دو سال گذشته ظهور یافته است.

هاشمی یادآور شد: 90 درصد مبتلایان کرونا ویروس علائم سرماخوردگی ساده را دارند و تنها پنج یا 10 درصد مبتلایان که مشکلاتی نظیر دیابت، نقص ایمنی و ... دارند در معرض ابتلای شدید به این ویروس هستند.

وی با بیان اینکه در کودکان و میانسالان بالای 65 سال، خطر ابتلا به این ویروس بیش از دیگران است، گفت: این ویروس با حمله به بافت ریه موجب ایجاد سندرم زجر تنفسی شده و همین امر 30 تا 50 درصد کشندگی دارد.

‌رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد با هشدار به زائران خانه‌ی خدا افزود: اگر تا 15 روز پس از سفر علائم این بیماری نظیر سرفه، دفع خلط، تنگی تنفس و ... را مشاهده کردید سریع به پزشک مراجعه کنید تا با گرفتن نمونه از حلق، بیماری مشخص شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: این بیماری درمان خاصی ندارد و از درمان‌های کمکی و نگهدارنده برای مبتلایان استفاده می‌شود ضمن اینکه برای پیشگیری از بیماری هم دارویی توصیه نمی‌شود و فقط باید بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کرد.

انتهای پیام

کد N312679

وبگردی