آفتاب

مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور کره‌جنوبی منصوب شد

مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور کره‌جنوبی منصوب شد

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) وزیر دفاع این کشور را به عنوان مشاور ارشد امنیت خود منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی پارک گئون‌ ‌های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت: رئیس جمهور، "کیم کوآن ‌جین"، وزیر دفاع این کشور را به سمت مشاور ارشد امنیت خود منصوب کرده و امیدوار است که این شخص بتواند از به وجود آمدن خلاء امنیت ملی جلوگیری کند.

کیم کوآن ‌جین که در پست‌های مختلف نظامی از جمله نیروی زمینی، انجام عملیات و امور استراتژیک تجربه دارد، آماده به دست گرفتن مسئولیت امنیت ملی و مشاوره دادن به رئیس جمهوری کره جنوبی در امور امنیت ریاست جمهوری است و وزارت دفاع این کشور آسیایی را در چهار سال گذشته بر عهده داشته است.

هان مین ‌کو، فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز جای کیم کوآن ‌جین را در وزارت گرفت. این فرد سمت فرمانده ارشد دفاع و مذاکره کننده ارشد در نشست در سطح وزرای بین دو کره را بر عهده داشته است.

در سال جاری میلادی، رئیس جمهور کره جنوبی استعفای مشاور سابق امنیت رئیس جمهور و رئیس آژانس جاسوسی این کشور را پذیرفت.

کیم جانک سو، مشاور سابق امنیت رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر اینکه گفته بود دفتر امنیت ملی مسئول امور امنیتی، دفاعی و خارجی است و نمی‌تواند مسئولیت بلایا و فجایع را بر عهده داشته باشد، به شدت مورد انتقاد قرار داشت. وی با این صحبت‌ها، می‌خواست به فاجعه غرق شدن کشتی که 300 کشته و مفقود بر جای گذاشت، سرپوش گذاشته و به آن بی‌اعتنایی کند. رئیس سابق آژانس جاسوسی کره جنوبی نیز در پی افشای فساد و رسوایی مورد انتقاد قرار داشت.

انتهای پیام

کد N311872

وبگردی